וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צעירים חשודים ב-4 מקרי אונס קבוצתי

27.2.2007 / 14:18

על פי החשד, הצעירים, תושבי ביר אל מכסור, ארבו ל-4 טרמפיסטיות בשנתיים האחרונות, הובילו אותן למקום מבודד, ואנסו אותן "כנקמה על הפעולה בעזה"

המשטרה עצרה הבוקר חמישה צעירים בשנות ה-20 לחייהם מביר אל מכסור שבגליל התחתון, בחשד שביצעו אונס קבוצתי בארבע נערות ונשים. הותר היום לפרסום כי מקרי האונס התבצעו בארבעה מקרים שונים, כולם באזור קרית אתא, בשנתיים האחרונות.

בגלי צה"ל דווח כי על פי החשד, הצעירים ארבו לנערות שביקשו לתפוס טרמפים, הציעו להן הסעה ואז הובילו אותן למקום מבודד ותקפו אותן. מעצרם של ארבעה מהחשודים הוארך בעשרה ימים, ומעצר חשוד נוסף הוארך בארבעה ימים.

מהמשטרה נמסר כי לדברי אחת הנאנסות, החשודים אמרו לה שמניע למעשה הוא נקמה על פעילות הצבא הישראלי בעזה. עוד נמסר כי אחד מהעצורים קשר עצמו למעשי האונס. הצעירים חשודים בחטיפה, תקיפה, [[מעשי סדום]] ו[[אונס]].

ניצב משנה מנחם חאדר, מפקד היחידה המרכזית במחוז הצפוני של המשטרה, אמר בראיון לגלי צה"ל כי ההתקדמות בחקירה שהובילה למעצר הצעירים התאפשרה בעקבות ממצאי בדיקות DNA, שקשרו בין המקרים השונים. 70 צעירים מהאזור נלקחו לחקירה בעקבות הבדיקות, וכאמור, שישה מהם נעצרו בחשד לביצוע המעשים.

כתבי "הארץ", פאדי עיאדאת וג'קי חורי, מוסיפים:
שלושה מתוך ארבעת הצעירים החשודים בביצוע מעשי האונס הודו בחקירתם בביצוע המעשים המיוחסים להם, כך אמר הערב קצין בכיר במחוז הצפון של המשטרה, המעורב בחקירה. להערכת הקצין הבכיר, החשוד הרביעי יודה אף הוא בחשדות המיוחסים לו.

"עדיין אין מידע חד וחלק על המניע"

כתבי הארץ, פאדי עיאדאת וג'קי חורי:

תחילתה של הפרשה באפריל 2005. על פי החשד, חטפו הצעירים בת 13, תושבת קרית ים, שעמדה בטרמפיאדה והכניסו אותה תחת איומי סכין לרכב. לאחר מכן נסעו לחוף הים, שם אנסו אותה. בסוף דצמבר 2005, חטפו החשודים, בנסיבות דומות, חיילת בת 19 מקרית אתא ואנסו אותה בברוטאליות סמוך לצומת דשנים שבקריות. על פי החשד, חטפו ואנסו החשודים, באופן זהה, שתי צעירות אחרות, בת 16מכרמיאל ובת 25 מטירת הכרמל, בשבילים נידחים סמוך לשפרעם.

תיק החקירה הועבר לימ"ר צפון לאחר שהתברר כי מדובר במקרים בעלי מאפיינים דומים שבוצעו במרחבים שונים. הפרשה נחקרה בכפוף לצו איסור פרסום גורף. נצ"מ חבר אמר כי מדובר במעשי אונס קבוצתי אלימים שהיה בהם קושי לאתר את החשודים ולזהותם. "זו הייתה מחט בערימה של שחת. במשך חודשים עקבנו וחיפשנו בטרמפיאדות במחוז הצפוני צעירים העונים לתיאורי הקורבנות", אמר.

"עדיין אין לנו מידע חד וחלק על המניע. אני נפגש היום עם ראשי הרשויות הבדואית בצפון וארצה שהם יגנו את המעשים הללו", אמר מפקד המחוז הצפוני, ניצב דן רונן. במשטרה סבורים כי ייתכן וישנם קורבנות נוספות שבחרו לא להתלונן. כמו כן, סבורים במחוז הצפוני כי ייתכן ועדיין ישנם חשודים שלא נעצרו. "אני מנצל את הבמה הזו וקורא לצעירות נוספות שהיו קורבן למקרים נוספים לבוא בהקדם ולחשוף את המקרים", אמר ניצב רונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully