וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מסעדות מואשמות בעידוד אכילה קיצונית

27.2.2007 / 13:08

מומחים מ"המרכז למדע לטובת הציבור" הגישו דו"ח בו הם מראים שמתאבנים ברשתות מזון מכילים יותר קלוריות מהדרוש לאדם ביום שלם

ארגוני צרכנים בארצות הברית טוענים כי רשתות מזון ומסעדות במדינה מעודדות אכילה קיצונית, בכך שהן מגישות מנות ענקיות, שכל אחת מכילה מנת קלוריות יומית ממוצעת. זאת, מבלי ליידע את לקוחותיהם על הערך התזונתי והקלורי של המזון.

מומחים מהמרכז למדע לטובת הציבור בארה"ב טוענים כי ארוחות אלה מרחיבות את המגפה הלאומית של [[השמנת יתר]]. הם קוראים למועצות המקומיות, מושלי מדינות ולממשל המרכזי לחייב מסעדות לפרסם רשימת ערכים תזונתיים וקלוריים של המזון המוגש.

מישל ג'ייקובסון, מנכ"ל המרכז, מכוון את הביקורת כלפי רשתות מסעדות. לדבריו, רשתות מסוג זה מעלות באופן קבוע את כמות המרכיבים הלא בריאים במנות המוגשות. עם זאת, המרכז בראשו עומד ג'ייקובסון נמצא לעיתים במרכזה של ביקורת ציבורית, ואף מכונה "משטרת האוכל".

ג'ייקובסון הציג דו"חות על מתאבנים שהוגשו ב"אונו שיקגו גריל" שהכילו 2,050 קלוריות לאחד: מדובר בשילוב בין פיצה לתפוח אדמה ממולא – בצק פיצה מוקרם עם מוצרלה וגבינת צ'דר, תפוחי אדמה מעוכים, בייקון ושמנת חמוצה. מתאבן ברשת המסעדות "רובי", הנקרא "עוף טרי עם פסטה ברוקולי", מכיל כל כך הרבה גבינה ומוצרים משמינים נוספים שהוא מכיל 2,060 קלוריות ו-128 גרם שומן. ג'ייקובס כינה את המנה "אנגיופלסטה", כשהוא רומז לטיפול אנגיופלסטי – הליך רפואי שנועד לפתוח עורקים שנסתמו בשומן.

לשם השוואה, הערך הקלורי הדרוש לאשה ביום שלם הוא 2,000 קלוריות, ולגבר – 2,500 קלוריות.

"הדו"ח מטעה ולא מדויק"

איגוד המסעדות הלאומי בארה"ב אמר בתגובה כי מסעדות רבות מספקות מידע תזונתי על התפריטים שלהם, ובכמעט כל המסעדות ניתן להשיג גם מנות בריאות. "בחינה של כמה מנות מסוימות מכמה מסעדות מסוימות והצגתן כמרובות קלוריות – והכללה של זה על כל המסעדות – מטעה, לא מדויק ועושה שירות רע מאוד לציבור", אמר האיגוד בהצהרה שפרסם בתגובה לדו"ח.

לדברי ג'ייקובס, מסעדות רבות אינן מציגות נתונים כמו מידע תזונתי, תכולת קלוריות, שומן ומלח – ואלו שכן מציגות נתונים כאלה, עושות את זה בצורה שמקשה על הסועד למצוא אותם.

"למסעדות יש כל זכות להגיש את המנות האלו ולציבור יש כל זכות לאכול אותם", אמר. "אבל אני סבור שלכל הפחות, על המסעדות לתת לצרכנים מידע שיאפשר להם לבחור את המזון שהם צורכים בצורה הוגנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully