וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל לא מאפשר לטפל בפצועים בשכם"

26.2.2007 / 18:56

ארגון "רופאים לזכויות אדם" טוען שצה"ל אינו מאפשר טיפול בפצועים ומסרב לאפשר חלוקת מזון. צה"ל: העוצר הוא לטובת התושבים

ארגון "רופאים לזכויות אדם" דורש מצה"ל לאפשר לצוותים הרפואיים הנמצאים ב[[שכם]] לנוע בחופשיות וכן להסיר את נוכחותם של כוחות הביטחון מקרבת בתי החולים. בהודעה שהוציא הארגון נטען, כי "צה"ל חילק את העיר לשניים" בכך שהציב מחסומים ובטון, ושיתק את שגרת החיים. עוד נכתב, כי 50 אלף מתושבי [[העיר העתיקה]] נתונים בעוצר מלא, מבלי שניתנת אפשרות לצוותי הרפואה והפינוי להגיע לחולים באזור.

בנוסף נטען, כי בית החולים שדה שהוקם בעיר על ידי "מדיקל ריליף", מתקשה לתפקד משום שכוחות צה"ל מעכבים פעולות הצוות הרפואי ומונע ממנו להיענות לקריאות התושבים. בתוך כך טוען הארגון, כי אחד החובשים מצוות בית החולים הוכה קשות על ידי החיילים ואף נעצר למספר שעות.

ארגון "רופאים לזכויות אדם" דורש מצה"ל לדאוג לצרכי האוכלוסייה האזרחית ולאפשר לצוותי הרפואה לנוע בחופשיות, ולהסיר כל נוכחות צה"לית בקרבת בית החולים. עוד דווח, כי ארגונים הומניטריים מנסים בשעות האחרונות לספק לתושבי העיר העתיקה מזון, אולם צה"ל מסרב לאפשר להם לבצע את החלוקה.

מדובר צה"ל נמסר לוואלה חדשות: "כרגע יש מבצע בשכם, יש בעיר חמושים, פעילי טרור ואמצעי לחימה רבים. צה"ל פועל למיגור הטרור, ולכן עליו להטיל עוצר, שמתקיים רק בעיר העתיקה ולא בכל העיר. העוצר הוא לטובת התושבים, כדי שלא יפגעו במהלך המבצע. מטרת המחסומים המוקמים בעיר היא לנהל שליטה של הכוחות. צוותי הרפואה לא יכולים לנוע בחופשיות כי מתנהלת באזור לחימה ומושלכים מטענים לעבר כוחות צה"ל. חשוב להדגיש שהפצועים לא נזנחים בשטח, אלא מטופלים על ידי צה"ל ומועברים לסהר האדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully