וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תצביע על חוק תרומת ביציות

26.2.2007 / 16:14

ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק, המאפשרת לנשים לתרום ביציות להשתלה ולמחקר. התורמת תקבע את מספר הביציות שיוצאו מגופה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת חוק תרומת ביציות. על פי ההצעה, כל אישה שתרצה תוכל לתרום ביציות. כיום רק נשים בטיפולי הפריה מורשות לתרום ביציות, ובמאגר הביציות בישראל יש מחסור חמור. בהצעת החוק נקבע שחובה לקבל את הסכמתה המפורשת של התורמת ולשמור על פרטיותה. הצעת החוק תובא לאישור הכנסת.

על פי הצעת החוק, פרטי התרומות ומועד התרומה ירוכזו במאגר מידע מוצפן, במטרה לשמור על זכויות התורמות והבטחת שליטת התורמת על מספר הביציות הנשאבות מגופה. בנוסף, נקבע כי התורמת תהיה זכאית לקבל מידע בדבר הביציות שנתרמו מגופה, וכי היא רשאית גם לקבוע מספרית את יעוד התרומה - לצורך השתלה בנתרמת, או לצורך מחקר, ובלבד שמספר הביציות שנתרמו לצורכי הולדה גבוה יותר ממספר הביציות שנתרמו למטרות אחרות.

כמו כן יוקם "מרשם ילודים" מאובטח ומוצפן בו ירוכזו פרטי כל הילודים שנולדו כתוצאה מתרומת [[ביצית]]. מאגר זה יטפל גם בפניות לקבלת מידע של בוגרים המבקשים לברר האם נולדו מתרומת ביצית, של זוגות המבקשים לשלול קרבה מדרגה ראשונה ביניהם ובקשות של רשמי הנישואים, וכל זאת תוך שמירה על סודיות זהותן של התורמות. מרשם זה ינוהל בידי הרשם שמונה לעניין פנקס האימוץ שע"פ חוק [[אימוץ]] ילדים.

הצעת החוק גובשה בהתאם למסקנות ועדה ציבורית שהורכבה מרופאים, מומחים לאתיקה, משפטנים ואנשי רווחה, שמונתה בזמנו לבחון את הסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully