וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: התביעה להפסיק ההעשרה - לא חוקית

שי אילן

26.2.2007 / 16:52

בלונדון מתכנסים כעת נציגי חברות במועצת האו"ם כדי לגבש טיוטת החלטה על סנקציות. רוסיה מודאגת מההתבטאויות לגבי תקיפת אירן

חברות ב[[מועצת הביטחון של האו"ם]] מתכנסות היום בלונדון למפגש ראשון כדי לדון בטיוטת החלטה על החרפת הסנקציות נגד אירן. זהו דיון ראשון בדרג גבוה שעורכות חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון וגרמניה וגורם דיפלומטי במשרד החוץ הבריטי מוסר שמסקנות השיחות יועברו לשרי החוץ של המדינות המשתתפות.

מקורות מדיניים בממשל הבריטי אמרו היום שמטרת השיחות היא להתוות דרך דיפלומטית לפתור את הסכסוך. זאת בעקבות החרפת הנימה של חילופי הדברים בין וושינגטון לטהרן.

סגן נשיא ארצות הברית דיק צ'ייני אמר בסוף השבוע שאינו פוסל את האופציה הצבאית לטיפול במשבר האירני. באירן נענו מיד לאתגר ואתמול אמר סגן שר החוץ האירני שארצו מוכנה למלחמה. היום חיזק את דבריו דובר של ממשלת אירן, גולמחוסיין אלהם שהודיע שהדרישה להפסיק את העשרת האורניום כתנאי למשא ומתן אינה חוקית ואינה הגיונית.

רוסיה מודאגת מהדיבורים על מתקפה

ארה"ב ואירן לכודות באחרונה במחול שבו אחרי צעד של החרפה מיד ממתנים את הטון. קונדוליזה רייס הגיבה אתמול לאמירה של נשיא אירן אחמדינג'ד שאמר שאין הילוך אחורי לרכבת האירנית. רייס אמרה שאין צורך בהילוך אחורי אלא בכפתור עצירה. בראיון טלוויזיוני אמרה רייס שתהיה מוכנה להיפגש עם כל נציג אירני, אם זו תפסיק את העשרת האורניום.

המעורבות הרוסית במשבר עם אירן תורמת גם היא למורכבות הדיפלומטית. רוסיה בונה עבור אירן את הכור הגרעיני בבושהר ולאחרונה סיפקה לה גם מערכות הגנה אווירית מתוחכמות. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום בפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין שהוא מודאג מההתבטאויות האחרונות בדבר תקיפה אפשרית של אירן. לברוב התייחס בדברים לאמירות של צ'ייני, אבל אין לשלול את האפשרות שהוא הגיב גם לידיעות שפורסמו אתמול, כביכול מדינות במפרץ הפרסי יאפשרו לישראל לתקוף את אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully