וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד הנשיא מגלי ווהבה

יוני מנדל

26.2.2007 / 12:49

דליה איציק, הנשיאה בפועל ויו"ר הכנסת, תצא לביקור רשמי בארה"ב. כך יהפוך סגן יו"ר הכנסת ווהבה לנשיא-בפועל הדרוזי הראשון

היסטוריה בישראל: מגלי ווהבה יהפוך במהלך הלילה לדרוזי הראשון המכהן כממלא מקום נשיא המדינה בפועל. הדבר יקרה לאחר שהנשיאה בפועל דליה איציק תצא לביקור רשמי בחו"ל. ווהבה הוא סגנה של איציק המשמשת גם כיו"ר הכנסת וגם כנשיאת המדינה בפועל, ולפיכך, בהיעדרה - הוא יישא בשני התפקידים.

מלשכתו של ווהבה נמסר, כי אכן במהלך הלילה יעשה הח"כ היסטוריה תוך כדי שינה. עוזרו של ווהבה, אבי בן מאיר, אמר לוואלה! חדשות, כי "ווהבה הוא בכיר סגניה של יו"ר הכנסת דליה איציק, וכי הוא הסגן היחיד ממפלגת השלטון". לדבריו, שתי עובדות אלו בשילוב העובדה, כי "איציק סומכת על ווהבה במאה אחוז" הובילו להחלטתה כי ווהבה אכן ימלא את מקומה כיו"ר הכנסת, וחשוב אף יותר - כנשיא המדינה.

מלשכת ווהבה נמסר עוד, כי "בפועל כל סמכויות הנשיא עוברות אליו". עם זאת, בבית הנשיא לא אמורים להתקיים טקסים רשמיים עם נציגים זרים, ולכן ווהבה לא יהנה מקבלות פנים רשמיות וקבלת כתבי אמנה. אולם בלשכתו ציינו, כי בהחלט יכול להיות שהוא יקיים פגישות, כנשיא בפועל, בבית הנשיא בירושלים.

"הוא קיים שיחה עם דליה איציק והוא שמח מאוד על הכבוד הגדול שנפל בחלקו", אמר עוזרו. לדבריו, "ווהבה מייצג את מדינת ישראל בוועידות ערביות של הים התיכון וכן בכינוסים רבים של מדינות אירופה, והוא עושה זאת תוך ייצוג אופטימלי של האינטרסים הישראלים". לדברי העוזר, "אין זה מקרה שאיציק בחרה דווקא בו".

"דרוזי בראש המדינה העברית"

התקשורת הערבית לא מתעלמת מהעובדה שבראש מדינת היהודים יעמוד אזרח דרוזי. העיתון "אל-עוכאז" הרואה אור בסעודיה יצא בכותרת, כי "אזרח דרוזי יכהן כנשיא מדינת היהודים". לפי דיווח העיתון, כהונתו של ווהבה תימשך שבוע ימים עד שתחזור איציק מביקורה הרשמי בחו"ל.

העיתון בחר לספר על השתלשלות העניינים בכס נשיאות המדינה בישראל, תוך פירוט העובדה כי הנשיאה בפועל מונתה לאחר שהנשיא הנמצא בנבצרות נמצא חשוד בתקיפה מינית. עם זאת, למרות הנסיבות הודיע העיתון בחגיגיות על "היסטוריה בבית הנשיא - בפעם הראשונה בתולדות ישראל יעמוד דרוזי בראש המדינה העברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully