וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיזבאללה מקים קו הגנה מצפון לליטני

26.2.2007 / 11:20

עיתון הטיימס חושף: חיילי יוניפי"ל אכן מקשים על חיזבאללה לפעול בגבול. לכן העביר האירגון את פעילותו צפונה, שם הוא פועל באין מפריע

אירגון החיזבאללה בונה קו הגנה חדש בדיוק במקום בו מסתיים אזור השליטה של כוחות יוניפי"ל שנשלחו ללבנון. 12 אלף חיילי יוניפי"ל אירופאים, כמו גם 20,000 חיילי צבא לבנון, התפרסו לאורך גבול ישראל-לבנון ועד נהר הליטני עם סיום מלחמת לבנון. אולם, מהגדה הצפונית של נהר הליטני חוזר אירגון החיזבאללה לפעילות צבאית ופוליטית רגילה ומתחזק לקראת מלחמה פוטנציאלית עם ישראל, כך לפי עיתון ה"טיימס" הלונדוני.

לפי הדיווח, שישה חודשים בלבד לאחר סיום המלחמה, בחיזבאללה כבר ערוכים היטב לסיבוב שני. "מצפון לנהר הליטני מסתובבים אנשי חיזבאללה לבושים במדים וחמושים", נכתב.

"חיזבאללה מחפש רצועת פעולה חופשית"

המצב החדש התאפשר לאחר שהשיעים החליטו לגייס אנשי עסקים לרכישת אדמות באזור, על מנת להקל את פעולתם. רוב האדמות מצפון לליטני שייכות לתושבים נוצרים ודרוזים בלבנון, אולם לאחרונה, תמורת כסף מזומן רב, הם מעבירים את הבעלות על האדמות לאנשי החיזבאללה.

דוגמה מובהקת לכך היא פעילותו של איש העסקים השיעי עלי טאג'ידין, סוחר יהלומים שעשה את הונו במערב אפריקה. במהלך התקופה שחלפה מאז סיום המלחמה הוא קנה חלקות אדמה נרחבות באזור המדובר. "66% מהכפר הדרוזי סראיירה נקנו על ידי המיליונר השיעי, כמו גם כמעט 2,000 קמ"ר מהכפר הנוצרי קוטראני, שניהם סמוכים לליטני", דיווח ה"טיימס".

מתנגדי השיעים בלבנון טוענים, כי למעשה בחיזבאללה מנסים להשיג רצועת פעולה חופשית, להתחזקות והתחמשות, הרחק מעיניהם הבוחנות של נציגי האו"ם. מנהיג הדרוזים בלבנון וליד ג'ונבלאט אמר, כי "בדרומה של לבנון מדינת חיזבאללה הפכה כבר למציאות". ג'ונבלאט הוא אחד ממבקריה החריפים של תנועת חיזבאללה ושל מגמת ההתעצמות השיעית-סורית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully