וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן: הציבור מתנגד לפסיקות בג"ץ

26.2.2007 / 11:25

שר המשפטים טוען שהחוק לצמצום סמכות העליון נובע מהתנגדות הכנסת והציבור לפסיקותיו בנושאי חקיקה. תגובות מעורבות בכנסת

שר המשפטים דניאל פרידמן אמר שהצעת החוק שיזם לצמצום סמכויות בית המשפט העליון נובעת בין היתר מההתנגדות בכנסת ובציבור הרחב לפסיקות בג"ץ בנושאי חקיקה. בראיון לקול ישראל הבהיר השר, כי ההצעה אינה מלחמה אישית נגד הנשיאה דורית בייניש או שופטי בית המשפט האחרים.

אתמול הודיע שר המשפטים על יוזמת חקיקה חדשה שתגביל את סמכויות בית המשפט העליון לבטל דברי חקיקה של הכנסת. פרידמן תומך במתן סמכות לכנסת לאשר מחדש חוק שנפסל בידי בג"ץ, כך שיהיה תקף למרות פסילתו בידי בית המשפט.

פרידמן הוסיף שהצעתו רק תחזק את בתי המשפט בסופו של דבר, ולא להפך. בראיון לגלי צה"ל הוסיף, כי זו תהיה הפעם ראשונה שדרך חקיקה בכנסת יוענק אישור לאפשרות של בית המשפט לבטל חוקים.

ח"כ אופיר פינס אמר כי הצעת החוק היא המשך המגמה של ממשלת אולמרט להצר את שלטון החוק. לטענת פינס, ההצעה מצרה את צעדי בית המשפט העליון ופוגעת בעליונות השיפוטית ההכרחית למדינה דמוקרטית.

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה שבהצעת החוק שיזם מבקש השר פרידמן לפגוע בבית המשפט העליון. לדבריה, הצעתו מסכנת את האיזון העדין של הדמוקרטיה. ח"כ יצחק לוי (האיחוד הלאומי-מפד"ל) בירך על המגמה להסדיר בחוק את היחסים שבין העליון לכנסת, ובכך לשים סוף פסוק ל"עריצות" בית המשפט, כלשונו. יו"ר וועדה חוקה מנחם בן ששון (קדימה) אמר כי מהלך מהיר לחקיקת חוקי יסוד בתגובה לפסילת חוק עלול להתפרש כצעד שנועד לפגוע בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully