וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוסטרליה מבקשים: אל תעליבו את המת

26.2.2007 / 7:36

הכנסייה הקתולית ביבשת מוטרדת מהערות לא נעימות שהושמעו במהלך הספדים. המת היה שתיין ורודף נשים? עדיף לא להזכיר

ראשי [[הכנסייה הקתולית]] ב[[אוסטרליה]] היו מוטרדים באחרונה מעלייה במספר ההערות הלא ראויות שהושמעו במיסות לזכרם של אנשים שהלכו לעולמם. אחרי חשיבה מחודשת, פורסמה שורה של כללים, שנועדה לצמצמם את המבוכה שעלולה להגרם במקרה שאחד המספידים ייזכר לפתע בכמה המתכונות הפחות חיוביות של המת.

"בלא מעט מקרים, נאמרו דברים לא ראויים, שהתייחסו בסלחנות לנטיותיו של המת, כמו יכולות השתייה והכיבושים הרומנטיים שלו", נכתב בהנחיות שגיבש הקרדינל ג'ורג' פל. הוא מציין כי לעיתים קרובות האמירות האלו הביכו את הכומר, את המשפחה ואת הקהילה, והפכו למרכז הטקס.

הכנסיה הקתולית באירלנד וברובה של ארה"ב אסרה על חברי הקהילה לשאת הספדים במהלך טקס הפרידה מהמת, אך הכנסייה באוסטרליה מתירה לקרוב משפחה או לחבר קרוב לשאת כמה מילים אישיות בסופו של הטקס הרשמי. עם זאת, ההנחיות החדשות מבהירות שאסור שמילות הפרידה האלה יחליפו את הדרשה של הכומר, שחייבת להתמקד בחמלת האל ובמיסתורין של תחיית המתים של ישו.

על פי ההנחיות, אסור שההספדים האישיים יחרגו מחמש דקות, ועליהם להתמקד בתכונות החיוביות של המת ובאמונתו. בנוסף, הנאום חייב להיות מוכן מראש ולהיות מתואם עם הכומר "כדי למנוע מצבים מביכים". אנקדוטות או שירים, קובע פל, אפשר לשאת בבית העלמין ולא בכנסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully