וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד: אין סיכוי למלחמה ב-2007

25.2.2007 / 18:54

ראשי מערכות המודיעין קיימו הערכה לשנה הנוכחית. ראש המוסד מאיר דגן: סוריה מוכנה ליטול סיכונים ולהגיב בכוח לפעילות ישראלית

ראשי מערכת הביטחון קיימו היום בישיבת הממשלה את ההערכה השנתית של המודיעין. המוזמנים ציינו בדבריהם כי הם מעודדים פלורליזם של דיעות. דברים באותו האופי אמר גם ראש הממשלה אהוד אולמרט. עם זאת, לא נתגלעו חילוקי דיעות מהותיים בין הדוברים, ובעיקר אמורים הדברים לגבי חוסר הבהירות אודות רצינות כוונותיה של סוריה לשלום. בקול ישראל דווח, כי נושא זה לא עלה כלל.

ראש [[המוסד]] [[מאיר דגן]] העריך, כי אין סיכוי למלחמה במזרח התיכון בשנה הקרובה. הוא ציין ש"חיזבאללה אמנם ספג מכות ופעילותו בדרום לבנון מרוסנת", אך לאחר מכן אמר שהאירגון "בונה את כוחו הצבאי, מתחדש, משפר מערכות ומחזק את כוחו הפוליטי". דגן טען עוד, כי סוריה דבקה בציר הקיצוני ופועלת לחיזוק יכולתה הצבאית לצרכי הגנה. הוא העריך ששסוריה "מוכנה ליטול סיכונים ולהגיב בכוח לפעילות ישראלית".

ראש ה[[שב"כ]] [[יובל דיסקין]] אמר, כי בהנהגת הפתח וחמאס יש אינטרס משותך להקים ממשלת אחדות, אך גם אם תקום - המתח בין התנועות יימשך. לדבריו, "המצב שברירי ועלול להתערער".
הוא ציין עוד, כי אם תקום ממשלת אחדות היא תפעל "להגביר את השחיקה בעמדות הקהילה הבינלאומית נגד תנאי הקוורטט ותוך ניסיון לזכות את חמאס בלגיטימציה בינאלומית".

"אירן תמשיך להתריס"

ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין אמר, כי הסביבה האסטרטגית של ישראל פחות יציבה משהייתה, ולדבריו "יש סיכונים גדולים יותר משהיו בעבר". הוא העריך, כי המחנה הרדיקלי במזרח התיכון אינו סבר שיש להתפשר עם ישראל, והאסטרטגיה שלו היא המשך הטרור וההתמודדות הצבאית. לדבריו, הג'יהאד העולמי רואה בישראל מטרה לפגיעה, והוא הופך מאיום מסורתי לאיום מורכב המשלב טרור ונשק לא קונבנציונאלי.

להערכת ידלין, גם בשנת 2007 תמשיך אירן להתמקד בהשגת נשק גרעיני, וזאת למרות קשיים טכנולוגיים. הוא טען, כי המאמץ יתאפיין גם השנה בעמדה של התרסה נגד המערכת הבינלאומית, מתוך תחושה שיש לאירן עוצמה צבאי ופוליטית. עם זאת, לדבריו "יש התחלה של התגבשות מחנה ערבי פרגמטי אל מול האיום האירני הגרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully