וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי השיקה ביטוח המכסה תרופות שאינן בסל

רוני לינדר-גנץ

25.2.2007 / 17:58

זאת, כחודש וחצי לאחר השקתה של תוכנית כללית פלטינום של שירותי בריאות כללית. במערכת הבריאות מתנגדים לתוכניות

מהפכת הביטוחים המשלימים של קופות החולים נמשכת: מכבי שירותי בריאות הודיעה היום כי השיקה את תוכנית הביטוח החדשה והמשודרגת שלה, הכוללת כיסוי לתרופות שאינן כלולות בסל הבריאות. הכרזה זו מגיעה כחודש וחצי לאחר השקתה של תוכנית כללית פלטינום של שירותי בריאות כללית.

התוכנית החדשה של מכבי שתחל לפעול ב-1 באפריל השנה, תכלול גם היא, בדומה לזו של הכללית, כיסוי של עד מיליון שקל לתרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל הבריאות, וכיסויים מתקדמים נוספים כמו הרחבת הכיסוי הקיים היום לניתוחים וטיפולים בחו"ל, הנחה נוספת על כל טיפולי השיניים הנעשים במרפאות מכבידנט, הרחבת ההשתתפות בתרומת ביצית וכיסוי הסעה באמבולנס. כל מבוטחי מכבי יוכלו להצטרף לתכנית החדשה ללא תקופת המתנה. עבור מבוטחי קופות אחרות, או מי שלא יירשם עד סוף מאי, תקופות ההמתנה יהיו 24-6 חודש.

התוספת שיצטרכו מבוטחי מכבי לשלם בעבור התוכנית החדשה תהיה נמוכה מזו שייאלצו לשלם מבוטחי הכללית בעבור כללית פלטינום: 17-3.5 שקל במכבי לעומת 77-11 שקל בכללית. בכך הופכת מכבי לבעלת תוכנית הביטוח המשלים המתקדמת הזולה ביותר.

ואולם, ההצטרפות לתכנית המשודרגת של מכבי היא אוטומטית ברובה: 1.35 מיליון מבוטחי מכבי "מגן זהב" יידרשו לשלם את התוספת, אלא אם יודיעו לקופה כי אינם מעונינים בשדרוג. במקרה כזה, הם יאלצו לעבור לתכנית "מכבי מגן כסף" הכוללת כיסויים פחותים מאלה שניתנו להם עד כה.

במערכת הבריאות מדברים על תוכניות הביטוח החדשות של הכללית ושל מכבי במונחים של רעידת אדמה בענף, שתוצאותיה האמיתיות יורגשו רק בעוד מספר שנים. לתוכניות השאפתניות, שסביר שגם הקופות הנותרות, מאוחדת ולאומית, יאמצו בקרוב, יש מתנגדים רבים, הרואים בהן את תחילת הסוף של עקרון השוויון עליו מושתתים חוק ביטוח בריאות ממלכתי ומערכת הבריאות הציבורית כולה: לראשונה מאז שחוקק החוק, רק מי שיכול לשלם יותר יקבל טיפולים יקרים שחלקם מצילי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully