וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישו קבור בשכונת תלפיות?

שי אילן

25.2.2007 / 18:26

במאי שוברי הקופות ג'יימס קמרון יחשוף מחר במסיבת עיתונאים גילויים מסרטו החדש, על מציאת קברם של ישו, אמו ובנו

טרם שככה הסערה סביב "צופן דה וינצ'י" ומידת המהימנות ההיסטורית של העובדות עליו מבוסס הספר, ותעשיית הסרטים מספקת זעזוע חדש. ג'יימס קמרון, האיש שמאחורי "שליחות קטלנית" ו"הטיטניק", יצא למשימת התנקשות באמונה הנוצרית. בסרט חדש שהפיק, בבימויו של הישראלי שמחה יעקובוביץ', נטען שהתגלו קבריהם של ישו ובני משפחתו, לא פחות.

הקברים נמצאו כבר לפני 27 שנים, בעת חפירת יסודות באזור התעשייה בתלפיות, אז נחשפה מערה ובה 10 ארונות קבורה. לפי הסרט נדרשו 20 שנה לפענח את הכתובות והשמות שהחוקרים חשפו הם, בן היתר, ישוע בן יוסף, שני ארונות עם השם "מרים", מתי, וגם "יהודה בין ישוע".

הסרט עתיד לחולל זעזוע בעולם הנוצרי. על פי האמונה, ישו קם לתחייה, ועל קברו הוקמה כנסיית הקבר בירושלים. סיפור הקימה לתחייה הוא אבן יסוד בתפישה הדתית הנוצרית, ומשמש הוכחה להיות ישו בן האלוהים. מובן גם שנוצרים מאמינים לא יאהבו את הרעיון לפיו לישו היה בן, שקבור לצידו. קמרון ויעקובוביץ', האחראים לסרט טוענים כי ערכו בדיקות לשאריות העצמות שהיו בארונות והממצאים מחזקים את הסברה שאכן מדובר בישו.

אולם חוקרים מביעים הסתייגות רבה ממסקנות הסרט. פרופ' עמוס קלונר, שהיה אחראי על החפירות בשנת 1980, אמר כי הוא שולל מכל וכל את האפשרות שמדובר בישו ובבני משפחתו. משפחתו של ישו הייתה חסרת אמצעים וקשה להאמין שהייתה לרשותם מערת קבורה. השם "ישוע" המופיע על אחד הארונות ושאר השמות במערה הם שמות נפוצים ביותר בבית שני.

ערוץ 8 הישראלי היה שותף בהפקה, אבל לא מסר פרטים על תוכן הסרט, פרט לעובדה שיש בו פרטים שטרם נחשפו. הסרט יוקרן בערוץ 8 ב-5 במרץ בשעה 21:00, ובערוצי דיסקברי וערוץ 4 הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully