וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: אי אפשר לעצור את רכבת הגרעין

25.2.2007 / 13:01

נשיא אירן אמר היום שלא ניתן לעצור את ארצו בדרך להפקת דלק גרעיני. סגן שר החוץ האירני אמר שאירן מוכנה גם למלחמה

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום בנאום בטהרן שאי אפשר לעצור את מדינתו בדרך להפקת דלק גרעיני, ושהטכנולוגיה לייצורה מצויה ברשותה. "התנועה של אירן דומה לרכבת שאין לה מעצורים ואין לה הילוך אחורי", אמר אחמדינג'ד.

המתיחות סביב הגרעין האירני גוברת, אחרי פקיעת האולטימטום של מועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר. סגן שר החוץ האירני, מנושהר מוחמדי אמר היום כי אירן הכינה עצמה לכל מצב, גם למלחמה. מוחמדי, שנאם באיספהן, אמר שצעדים נוספים של מועצת הביטחון נגד אירן לא ירתיעו אותה וימנעו ממנה להמשיך להעשיר אורניום.

דיפלומטים ממועצת הביטחון ואנשי ממשל גרמנים אמורים להיפגש בימים הקרובים בלונדון כדי לערוך גישושים בדבר הטלת סנקציות נוספות על אירן.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס אמרה בתגובה לדבריו של אחמדינג'ד שאירן לא צריכה הילוך אחורי, אלא כפתור עצירה. על אירן להשעות את הפעילויות הגרעיניות הקשורות לנשק שהיא מבצעת. אם אירן תעשה זאת, אמרה רייס, ארה"ב תהיה מוכנה לדון איתה בעניינים פוליטיים וכלכליים. רייס תהיה מוכנה לפגוש את שר החוץ האירני בכל זמן לדבריה, אם אירן תפסיק את ניסיונותיה להעשיר אורניום בכמות תעשייתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully