וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מכונת השיקוף השנויה במחלוקת בשימוש

24.2.2007 / 12:07

בשדה התעופה בפניקס החלה לפעול אתמול מכונת רנטגן המשקפת את כל מה שנעשה מתחת לבגדי הנוסעים, לא רק את הפצצות

רשויות ארה"ב החלו לבחון אמש מכשיר שיקוף רנטגן שנוי במחלוקת בשדה התעופה בפניקס. המכשיר משמש לבידוק ואיתור כלי נשק וחומרי נפץ על גופם של הנוסעים ומשקף גם את "הנעשה" מתחת לבגדיהם. מבקריו מכנים את פעולתו "הפשטה וירטואלית" של הנוסעים.

הנהלת ביטחון שדות התעופה בארה"ב הציבה בשדה התעופה בפניקס מכשיר אחד פעיל בכדי לנסותו. המכונה אשר מראה את מה שיש מתחת לבגדי הנוסעים על מנת למצוא חומרי נפץ או נשק, תעבור תקופת ניסיון בפניקס של חודש עד חודש וחצי לפני הצבתה בשדות התעופה של לוס אנג'לס וניו יורק לבחינה נוספת עד סוף השנה.

"בכל יום האויבים שלנו משפרים את האמצעים שלהם, אנחנו מחוייבים לשאוף לשפר את אלה שלנו, והצגת הטכנולוגיה הזו היא חלק מתהליך זה", אמר דובר הביטחון בשדות התעופה. ארגוני שמירה על פרטיות ופעילי זכויות האזרח בארה"ב כבר כינו את המכונה "הפשטה וירטואלית" של הנוסעים שעלולה להפר את זכויות הפרט.

מביטחון שדות התעופה נמסר, כי נעשתה עבודה רבה בכדי לטשטש את תמונת חלקי הגוף שמייצר המכשיר. לטענתם, כעת המכשיר מראה רק את קו המתאר של הגוף.

בינתיים יוכלו הנוסעים לבחור בין בדיקה ביטחונית במכשיר החדש לבין בדיקה בשיטה הישנה. מי שיבחר להיבדק במכונה החדשה, יעמוד כאשר ידיו באוויר מול המכונה בזמן שקרן ליזר מזערית תסרוק את גופו מכף רגל ועד ראש. גורמים רשמיים מסרו שלמכשיר אין אפשרות לשמור את התמונות – דאגה נוספת שהטרידה את המתנגדים לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully