וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: מדינות באירופה הסכימו לחדש הסיוע

24.2.2007 / 1:37

למרות הודעת מתאם מדיניות החוץ של האיחוד, לפיה יתעכב הסיוע לממשלת הרשות עד הכרזה על הכרה בתנאי הקוורטט, אומר משעל שהחרם בדרך לקצו

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר אתמול כי מספר מדינות אירופאיות הסכימו לחדש את הזרמת הכספים לרשות הפלסטינים, לטובת הממשלה הפלסטינית החדשה, והוסיף גי גורמים באירופה מותחים ביקורת על החלטת ארה"ב להחרים את הפלסטינים.

לדבריו, ארה"ב אינה מסוגלת עוד לשכנע את חברי הקוורטט לקיים את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על הממשלה הפלסטינית מטעם חמאס לאחר שזו עלתה לשלטון בשנה שעברה. משעל הדגיש כי "יש מדינות באירופה שהחליטו כבר על הסיוע הכלכלי השנתי שייתנו לממשלה הפלסטינית, ואף פנו לבכירים פלסטינים. הקהילה הבינלאומית החלה בצעדים לסיום החרם האמריקאי. חלק מהמדינות הבטיחו שחתימת הסכם מכה תביא לחידוש הסיוע, ועתה, אחרי החתימה, ההבטחות מתגבשות למעשים".

עם זאת, סירב משעל לציין את שמות המדינות שלטענתו הסכימו לספק סיוע כספי לפלסטינים ולא אמר האם המדינות הללו יחכו להחלטה רשמית של הקוורטט להסיר את הסנקציות.

סולאנה: חידוש הסיוע לממשלה הפלסטינית יתעכב

זאת, בניגוד לדברים שנשא חוויאר סלואנה, מתאם מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, שהודיע כי כי הקהילה האירופית לא תחדש את הסיוע לפני שתתחייב הממשלה החדשה רשמית לקבל את הסכמי העבר שנחתמו עם ישראל.

סולאנה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת בבריסל עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שמבקר בבריסל בניסיון לחדש את הזרמת כספי הסיוע לרשות הפלסטינים מהאיחוד האירופי. לצורך כך הבטיח אבו מאזן כי ממשלת האחדות הפלסטינית החדשה מחויבת לקיום תנאי הקוורטט. לדבריו, "נשארנו מחויבים לפתרון של שתי מדינות לשני עמים, הכרה בישראל והתנערות מהטרור ומהאלימות".

האיחוד העניק בעבר סיוע כלכלי נרחב לפלסטינים, אולם הפסיק עם עליית חמאס לשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully