וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מנסה למנוע שביתת הסטודנטים

23.2.2007 / 16:26

הצעת הממשלה לסטודנטים: העברת 400 מיליון ש' למועצה להשכלה גבוהה והקפאת שכר הלימוד לשנתיים. ועד ראשי האוניברסיטאות מאיים להשבית הלימודים אם ההצעה תתקבל

במטרה למנוע את השביתה המתוכננת ביום ראשון הקרוב, הציעה היום הממשלה לארגוני הסטודנטים, כי תקפיא את גובה שכר הלימוד הנוכחי לשנתיים, ובנוסף תעביר למועצה להשכלה גבוהה 400 מיליון שקלים.

ראשי האוניברסיטאות מתנגדים להצעת הממשלה. במכתב ששלחו לראש הממשלה אהוד אולמרט, לשר האוצר אברהם הירשזון ולשרת החינוך יולי תמיר, הם מזהירים כי "כל הגבלה שתוטל על [[ועדת שוחט]] – יש בה משום הפרה של ההבנות בין הצדדים".

ראשי האוניברסיטאות קראו במכתבם להמשיך את עבודתה של ועדת שוחט, במטרה לגבש פתרון ארוך טווח למערכת ההשכלה הגבוהה, מבלי להתחשב בלחצים. הם מאיימים כי אם תתקבל ההצעה, הם ישביתו את הלימודים ביום ראשון הקרוב. בנוסף דווח, כי יו"ר הוועדה אברהם שוחט מתנגד להצעת הממשלה, ואף איים להתפטר אם זו תתקבל.

הערב: פגישה בין תמיר לסטודנטים

ארגוני הסטודנטים הודיעו אתמול באופן רשמי, כי ישביתו את הלימודים בכל האוניברסיטאות והמכללות החל מיום ראשון ללא הגבלת זמן ובכך לא יפתחו את סימסטר ב' של שנת הלימודים. זאת, בשל התכנסות ועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה שתביא, לדברי הסטודנטים, להעלאת שכר הלימוד.

הסטודנטים דורשים לקיים את המלצת ועדת וינוגרד משנת 2001 שקראה להפחית את שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן, דורשים הסטודנטים לבטל את ועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה שבה אין נציגות לסטודנטים ולמרצים. הסטודנטים טוענים כי מסקנותיה של הוועדה "ידועות מראש". בכוונת הסטודנטים לעתור בימים הקרובים לבג"ץ נגד המשך פעולת ועדת שוחט.

ועד ראשי האוניברסיטאות קרא לסטודנטים שלא להשבית את הלימודים ביום ראשון. יו"ר הוועד, הפרופ' משה קווה, קרא לסטודנטים לשתף פעולה עם ועדת שוחט, להופיע בפניה ולהציג את עמדותיהם.

היום צפויה להיערך פגישה של שרת החינוך יולי תמיר והסטודנטים, בנסיון לפתור את המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully