וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

57% מנשות הודו לא שמעו על איידס

23.2.2007 / 13:55

הסיבה למודעות הנמוכה בקרב הנשים, היא בין היתר התמקדות המדינה בהעלאת מודעות בקבוצות סיכון, ולא בקרב כלל האוכלוסיה

57 אחוזים מנשות הודו לא שמעו על מחלת האיידס, כך עולה מנתוני סקר ממשלתי שנערך במדינה. דו"ח של האו"ם מעלה, כי בהודו חיים כיום 5.7 מיליון נשאי [[HIV]].

באזורים הכפריים, 46 אחוזים מהנשים אמרו ששמעו על מחלת האיידס. לדברי פעילי תנועות למלחמה באיידס במדינה, חוסר המודעות גורם להפצה מהירה של הנגיף. "הדבר מראה, לנשים אין נגישות למידע, וזה מיתרגם במהרה ליותר ויותר נשים שנדבקות בנגיף", אמר אנג'לי גופלן, מנכ"ל NAZ, ארגון מלחמה באיידס בהודו.

"באופן ביולוגי, נשים יותר חשופות להידבק בנגיף", אמרה כריסטי אברהם מארגון "אקשן-אייד הודו", והוסיפה, כי "חוסר המודעות מוסיף לסיכון ההידבקות שהן ממילא חשופות אליו".

אחת הסיבות למודעות הנמוכה, היא העובדה שהממשלה מתמקדת במניעת המחלה בקבוצות הסיכון בלבד, כגון זונות ומכורים לסמים החולקים מזרקים, ואינה מתמקדת באוכלוסיה בכללותה. גורם בממשלה אמר, כי "עם זאת, אנחנו מנסים למקד את המאמצים גם ביחס לשאר האוכלוסיה, בעיקר באזורים הכפריים, ובעיקר בקרב נשים בחמש השנים האחרונות".

נשים רבות נדבקו בנגיף על ידי בעליהן שעובדים בערים הגדולות ומקיימים יחסי מין עם זונות. חלק מהגברים לא יודעים שנדבקו, ולעיתים התיוג השלילי של הנגיף גורם להם לחשוש לספר לנשותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully