וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים להתעמל כדי להרזות

23.2.2007 / 7:38

בשורה לעצלנים: מחקר חדש מערער על הדיעה הרווחת לפיה דיאטה בשילוב פעילות פיזית היא הדרך הטובה ביותר להוריד במשקל

מי אמר שחייבים לעשות ספורט כדי להרזות? מחקר אמריקאי חדש מערער על הדיעה הרווחת שדיאטה בשילוב פעילות ספורטיבית היא הדרך הטובה והמשפיעה ביותר להורדת משקל. לטענת החוקרים דיאטה בלבד משפיעה בדיוק כמו דיאטה בשילוב פעילות ספורטיבית.

"בכדי להוריד במשקל אדם צריך לחשב את הקלוריות אותם הוא צורך בהשוואה לקלוריות שנשרפות בתהליך המטבוליזם והפעילות הפיזית", אומרת ד"ר לין רדמן ממרכז המחקר הרפואי פנינגטון בלואיזיאנה. מה שמצאנו הוא שהדרך להפחתת הקלוריות אינה משנה. בין אם איבוד הקלוריות מתרחש דרך דיאטה ובין אם הוא מתרחש בשריפת קלוריות בעזרת פעילות ספורטיבית, התוצאה זהה".

35 מבוגרים הסובלים מעודף משקל השתתפו במחקר שארך חצי שנה. 12 נכללו בקבוצת ה"דיאטה בלבד" - והפחיתו את צריכת הקלוריות שלהם ב 25%. 12 נוספים, אשר נכללו בקבוצת ה"דיאטה בשילוב פעילות פיזית" הפחיתו את צריכת הקלוריות שלהם ב- 12.5% והגבירו את פעילותם הפיזית ב- 12.5%. ה- 11 הנוספים לא שינו משמעותית את הרגלי האכילה שלהם או את מינון פעילותם הפיזית.

ד"ר רדמן ועמיתיה מצאו שהמשתתפים בשתי הקבוצות איבדו, פחות או יותר, את אותו משקל לאורך התקופה - כעשרה אחוזים ממשקל גופם, ו - 24% ממסת השומנים שלהם. מכך הם מסיקים שאם מטרתו של אדם היא רק להוריד ממשקלו, דיאטה או פעילות פיזית יהיו יעילים באותה מידה.

יתרונותיה הבריאותיים האחרים של פעילות ספורטיבית אינם מוטלים בספק, ביניהם - הורדת הסיכון למחלות לב, סוכרת וסוגים מסויימים של סרטן. במחקר אף התגלה כי הפעילות הפיזית הפחיתה שומנים מכל חלקי הגוף באופן אחיד בדיוק כמו הדיאטה, ולא יותר במקומות מסויימים - בעייתים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully