וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זמן לוקח לעצור חשוד במעשה מגונה?

דוריה למפל

23.2.2007 / 13:20

קרובי נערה שהתלוננה על מעשה מגונה בכוח, ניסו לקבל עדכון מהמשטרה במשך 9 ימים, ספגו התעלמות, ולבסוף שמעו על המעצר בחדשות

לפני כשבועיים התלוננה תלמידת י"ב בבית ספר בנתניה כי איש תחזוקה העובד בבית ספרה ביצע בה מעשים מגונים בכוח. בתלונה נמסרו פרטים מדוייקים אודות האיש, שנעצר בעבר בגין עבירות סמים ואלימות. כעבור תשעה ימים, ביום רביעי האחרון, נעצר החשוד בן ה-38, ובית משפט השלום בנתניה האריך את מעצרו ביומיים (ראו קישור מטה).

בשיחה עם וואלה! חדשות, סיפר בן משפחתה של הנערה, כי מרגע הגשת התלונה, ניסו נציגי המשפחה לברר מדוע לא מתבצע מעצר, שכן הם מסרו פרטים מלאים של החשוד, שכאמור גם היה מוכר למשטרה ממעצרים בעברו. לדברי המשפחה, במשטרה לא שיתפו אותם בשום פרט.

כעבור מספר ימים בהם המשטרה נמנעה ממענה למשפחת הנערה, נציג המשפחה ביקש להיפגש עם מפקד התחנה, אולם סורב ונאמר לו שיהיה עליו להיפגש קודם עם ראש מחלק חקירות. הנציג ניסה לתאם פגישה עם ראש המחלק בהקדם, אולם הפגישה נקבעה לששה ימים לאחר מכן.

לדברי המשפחה, בפגישה אמר ראש המחלק, כי כרגע התחנה חוקרת מקרה אונס שמצריך התעסקות מסיבית, ואילו המקרה הנדון "נמצא בחקירה". בנוסף טוענים במשפחת הנערה, כי מרבית התשובות של ראש המחלק נעו בין "מטפלים בזה", לבין "אין כרגע מה לעשות". "שפת הגוף שלו הבהירה לנו שאין לו פנאי וכוח להתעמק במקרה שלנו", אמר קרוב משפחה של הנערה.

למרות שהמשפחה ניסתה להסביר את הפחד בו שרויה בתו, ואת החשש מפני ביצוע מעשים מגונים בנערות נוספות, המשטרה לא סיפקה התייחסות עניינית וישירה לנושא ולא הסירה את הערפול וסימני השאלה הקשים שאפפו את המשפחה בימים שלאחר הגשת התלונה.

למרות שהמשפחה הורגלה לא לקבל תשובות מהמשטרה, היא הופתעה מאד כשנאלצה לגלות שהחשוד נעצר דרך אמצעי התקשורת. "אני שמעתי שהוא נעצר במהדורת חדשות ברדיו", אומר קרוב משפחה של הנערה. קרוביה של הנערה לא הצליחו להבין מדוע המשטרה לא מיידעת אותם מיד עם ביצוע המעצר. משפחתה של הנערה אומרת, כי לא רק שלא יידעו אותם בדבר המעצר, אלא שאפילו מאז, שום גורם משטרתי לא פנה אליהם ולא עדכן אותם בהתפתחות החקירה עד היום.

"לא הודענו, כי המעצר בוצע בלילה"

פאני הלל, דוברת מרחב השרון במשטרה, הגיבה על טענות המשפחה לגבי העיכוב מרגע הגשת התלונה ועד למעצר, ואמרה כי "כשמתקבלת תלונה, יש כמה פעולות חקירה שצריך לבצע לפני מעצר החשוד, ואת החשוד ניתן לעצור רק עם תום החקירה". לדברי הלל, "במקרה הנדון נדרשו מספר פעולות לפני מעצר החשוד, שארכו כשבוע".

בתגובה לכך שהמשטרה לא יידעה את משפחת הנערה בביצוע המעצר, אמרה הלל, כי "המעצר בוצע בלילה, ולכן המשפחה לא עודכנה מיידית". הלל הוסיפה, כי "בכל מקרה, ברגע שנעצר חשוד, במיוחד עבירות מהסוג הזה, מיידעים את המשפחה, ולא רק זה, גם מעדכנים לגבי התפתחות החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully