וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים לא יפתחו את סמסטר ב'

22.2.2007 / 16:11

הסטודנטים הודיעו כי ישביתו את הלימודים בכל האוניברסיטאות והמכללות ללא הגבלת זמן במחאה על התכנסות ועדת שוחט

ארגוני הסטודנטים הודיעו באופן רישמי, כי ישביתו את הלימודים בכל האוניברסיטאות והמכללות החל מיום ראשון ללא הגבלת זמן ובכך לא יפתחו את סימסטר ב' של שנת הלימודים. זאת, בשל התכנסות ועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה שתביא, לדברי הסטודנטים, להעלאת שכר הלימוד. בגלי צה"ל דווח, כי גם ארגוני המרצים הביעו תמיכה בשביתת הסטודנטים. יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז הודיע כי גם ארגונו תומך בשביתה. לדבריו, "הבוגרים של ביה"ס התיכוניים, הם הסטודנטים של מחר. החינוך של התיכון הוא הבסיס לאקדמיה".

הסטודנטים דורשים לקיים את המלצת ועדת וינוגרד משנת 2001 שקראה להפחית את שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן, דורשים הסטודנטים לבטל את ועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה שבה אין נציגות לסטודנטים ולמרצים. הסטודנטים טוענים כי מסקנותיה של הוועדה "ידועות מראש". בכוונת הסטודנטים לעתור בימים הקרובים לבג"ץ נגד המשך פעולת ועדת שוחט.

ועד ראשי האוניברסיטאות קורא לסטודנטים שלא להשבית את הלימודים ביום ראשון. יו"ר הוועד, הפרופ' משה קווה, קורא לסטודנטים לשתף פעולה עם ועדת שוחט, להופיע בפניה ולהציג את עמדותיהם. בקול ישראל דווח, כי לדברי קווה, "זוהי הזדמנות היסטורית לקידום ולשידרוג מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.
ועד ראשי האוניברסיטאות הורה לסגל המרצים להתייצב ביום ראשון ללימודים כרגיל.

בחודש ינואר ערכו הסטודנטים שביתת אזהרה בת יום אחד ולאחר מכן השביתו 27 מכללות. כמו כן שובשו הלימודים באוניברסיטאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully