וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בצרפת - המועמד שלא הכרתם

שי אילן

22.2.2007 / 19:12

פרנסואה ביירו, מנהיג מפלגת המרכז הצרפתית מקבל 17 אחוז בסקרים, לא הרבה פחות מסגולן רויאל. בסיבוב מכריע הוא היה מנצח

פרנסואה ביירו, מנהיג "האיחוד למען הדמוקרטיה הצרפתית", רוצה לגשר על הפער המסורתי בין ימין לשמאל בצרפת. באופן מפתיע ובלתי צפוי, מסתבר שיש לו סיכוי. הקמפיין הכושל של סגולן רויאל העביר לצידו רבבות בוחרי שמאל מאוכזבים. מסיבה זו ומסיבות אחרות, כיום הוא מקבל 17 אחוזים בסקרים. לשם השוואה, בבחירות הקודמות הוא קיבל 7 אחוזים בלבד.

ביירו, בניגוד לסגולן רויאל, נתפס כמנהיג ממלכתי ויציב בדעותיו. הפוליטיקאי בן ה-55, שהיה מורה לספרות בצעירותו והגיע ממשפחה חקלאית, שימש כשר חינוך בין 1993 ל-97 בממשלת המרכז-ימין. אבל למרות קרבתו הפוליטית למפלגתם של ז'אק שיראק וניקולה סרקוזי, הוא סירב בקדנציה האחרונה להצביע יחד עם מפלגת השלטון ותמך בעמדות אופוזיציוניות בשלל נושאים. עובדה זו מעידה בעיני הצרפתים על היותו עקבי והיא מצאה חן לא רק בעיני מאוכזבי רויאל, אלא גם בעיני בוחרי ימין. רבים מתומכי הימין המסורתיים נרתעים משמרנותו של סרקוזי. ביירו הוא גם אב ל-5 ילדים וקתולי מאמין, עוד נקודה לזכותו בעיני בוחרים ימנים.

ואכן, העיקרון המנחה את מערכת הבחירות של ביירו הוא הצעה לממשלת אחדות, שתכלול פוליטיקאים מן הימין ומן השמאל. "בין אם אתה סוציאליסט או תומך מפלגת הימין, יש לנו ולך את אותן הבעיות. הבה נפתור אותן יחד", אמר ביירו בקמפיין. ואכן, הוא מעורר חרדה בשמאל ובימין. סרקוזי ורויאל האשימו אותו שניהם, שהעדר ההזדהות המוחלטת עם אחד הצדדים הוא גימיק.

האם יש לו סיכוי של ממש? הוא צריך להדביק את הפער בינו לבין סגולן רויאל, כ-6 אחוזים, ואז הוא יעבור לסיבוב השני, בו יש לו סיכוי לנצח כל אחד מהמועמדים, לדברי חלק מהסוקרים. הבוחרים הצרפתים ידועים בהיותם בלתי צפויים, ודי להזכיר את הבחירות הקודמות, בהן העלו את לה פן לסיבוב המכריע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully