וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים מהמשרד מתגעגעים אל קלגסבלד

נורית רוט וענת רואה

22.2.2007 / 10:17

משרד עורכי הדין דנציגר-קלגסבלד עבר טלטלה קשה מאז מאסרו של השותף המוביל. דנציגר: כשיחזור, יוכל לייצג את ראש הממשלה הבא

אם הכל יילך כשורה, בעוד ארבעה חודשים בדיוק צפוי עו"ד דורי קלגסבלד להשתחרר מהכלא לאחר שיסיים לרצות את העונש שנגזר עליו בגין הרשעתו בגרימת מותם ברשלנות של יבגניה וקסלר ובנה ארתור בן השש.

התאונה הקטלנית שהתרחשה לפני 10 חודשים, שינתה לא רק את חייהם של משפחת קורבנות התאונה ושל עו"ד קלגסבלד, אלא טילטלה קשות גם את משרד עורכי הדין דנציגר-קלגסבלד ושות', שהובל על ידי עו"ד קלגסבלד, ביחד עם שותפו עו"ד יורם דנציגר.

הלקוחות נשארו נאמנים

דנציגר, ששמר מאז האירוע על שתיקה רועמת, נענה לבקשתנו והסכים לערוך לנו סיור במשרד, כדי לעמוד על מה שמתרחש מאחורי הקלעים של אחד המשרדים הגדולים בישראל, המונה כיום 38 עורכי דין.

המשרד שהמשיך לאורך כל החודשים האחרונים לשדר עסקים כרגיל, עמד בתקופה הזו במשימת מבחן לא פשוטה. בתחילת הדרך נשמעו לא מעט הערכות בקהילת עורכי הדין שפיקפקו ביכולתו של המשרד לשרוד בלא אחד מעמודי התווך המרכזיים שלו.

דנציגר עצמו נאלץ במפתיע לשנות את תוכניותיו, ובסמוך לאחר האירוע הוא הודיע על פרישתו מהמרוץ לראשות לשכת עורכי הדין, תפקיד שרבים העריכו כי סיכוייו לזכות בו יותר מטובים.

אם אפשר כבר עכשיו לסמן את השורה התחתונה, הרי שדנציגר מעיד כי הצליח במשימתו: הוא אומר כי הלקוחות נשארו כולם נאמנים למשרד ואף אחד מהם לא מצא לנכון לעזוב למשרד אחר, והמשרד אף גייס לקוחות חדשים והגדיל את מספר עורכי הדין שלו.

אלא שמעבר להצלחה העסקית, במישור האישי היה הרבה יותר קשה. היעדרו של קלגסבלד מורגש היטב אצל כל השותפים והעובדים ובעיקר אצל דנציגר, שמגדיר את קלגסבלד כחברו הטוב ביותר זה יותר מ-30 שנה. "אנחנו מתגעגעים אליו", הוא אומר.

חדריהם של השניים סמוכים זה לזה. המשרד הממוקם בבית גיבור ספורט ברמת גן, הוא מפואר ומרשים מאוד כאשר כל חדר מעוצב בסגנון שונה, לפי טעמו של בעליו. רוב התמונות התלויות בחלל המשותף הובאו למשרד על ידי עדייה סוארי, רעייתו של הכלכלן פרופ' יצחק סוארי, שהיתה מגיעה למשרד מדי יום שישי עם כעשר תמונות של ציירים שונים ומתוכן בחרו להם השותפים את התמונות שיתלו.

חדרו של קלגסבלד הוא המרשים ביותר במשרד, מבחינת ממדיו ועיצובו. מונח בו פסל גדול שהכין דודו של דנציגר, האמן המנוח יצחק דנציגר.

"כל הלימודים ישבנו כיסא ליד כסא"

השניים, דנציגר וקלגסבלד, הכירו כבר ב-75', בשנה א' ללימודי התואר הראשון במשפטים, באוניברסיטת תל אביב. דנציגר מספר כי החיבור ביניהם היה מיידי ותוך זמן קצר הם נהפכו לחברים.

"כל הלימודים ישבנו כיסא ליד כסא, בתואר הראשון והשני", מספר דנציגר. "אני הייתי אז עוזר מחקר של פרופ' אמנון רובינשטיין, ודורי היה עוזר המחקר של פרופ' יוסף גרוס והיינו החברים הכי טובים".

לאחר שסיימו את לימודים, יצא דנציגר ללונדון לעשות שם את הדוקטורט שלו במשפטים. קלגסבלד הגיע לשם אף הוא, זמן קצר אחריו, על מנת לאסוף חומר לדוקטורט שלו, "ומאז אנחנו יחד", אומר דנציגר. "ניהלתי שתי מערכות יחסים ארוכות בחיי - האחת עם אשתי והשנייה עם דורי, ושתי מערכות היחסים הללו הצליחו".

ב-84' הם ייסדו במשותף את משרד עורכי הדין שלהם. המשרד, העוסק בתחומי המשפט האזרחי-מסחרי, מונה כיום 38 עורכי דין, מהם 12 שותפים. בקומה הראשית של המשרד שוכנות מחלקות הליטיגציה, מסחרית, נדל"ן ובנקאות, ובקומה הנוספת שוכנות מחלקות ההיי-טק והמסים. בקומה זו שוכנים גם משרדי קבוצת קלאב הוטל ואיש העסקים ניסן חקשורי.

דנציגר נזכר בנוסטלגיה בשנותיו הראשונות של המשרד ובעודף הזמן הפנוי שהיה אז לשניים: "בעבר יכלנו לעלות על הרכב, לנסוע יחד לירושלים רק כדי לרשום שתי חברות (במשרדי רשם החברות). היינו נוסעים במכונית של אחד משנינו לעשות דברים טכניים כאלה, ובדרך היינו עוצרים באבו גוש. היה לנו זמן פנוי נטו אחד לשני, ואלו דברים שהרבה יותר קשה לשחזר אותם כיום".

עד לתאונה, חלוקת התפקידים בין השותפים התבססה במידה ניכרת על עו"ד קלגסבלד, בעל הקשרים הרבים, שעמד בראש מחלקת הליטיגציה האזרחית והפלילית של המשרד. בין לקוחות המשרד שיוצגו באמצעות קלגסבלד: בנק הפועלים, קלאב הוטל, סונול, דור כימיקלים, אל-רוב, ויזה-כאל, פלאפון, דנקנר השקעות, טלדור, מרכז הירידים ורבים נוספים.

עובדי המשרד שומרים על קשר הדוק

מחלקת הליטיגציה מנוהלת כיום על ידי עוה"ד ארז טיקולסקר, אמיר שרגא ושרון קליינמן סופר. מחלקה זו ספגה מטבע הדברים את הטלטלה הקשה ביותר. "אנחנו מחכים בכליון עיניים לשובו של דורי בסוף יוני", אומר דנציגר, "ובינתיים המחלקה מתפקדת עם שלושת השותפים".

לפני יותר משנתיים נאלץ המשרד לוותר על אחד מנכסיו, כאשר עו"ד אורי רוזן, שהיה השותף השלישי בחשיבותו, פרש ממנו לאחר 12 שנה ופתח משרד עצמאי. עו"ד רוזן פיתח את תחום ההיי-טק במשרד, וייצג חברות היי-טק רבות וקרנות הון סיכון.

בראשית 2005 התמזג המשרד עם משרדו של שנהב, שהחליף את רוזן ועומד בראש מחלקת ההיי-טק. לדברי שנהב, "מחלקת מס זו אבן שואבת ללקוחות חדשים. לקוח בא עם סוגיות מס, ואחר כך נשאר לקבל טיפול גם בנושאים אחרים".

עמוד תווך נוסף במשרד הוא עו"ד רונן מטרי, שהגיע ממשרד וקסלר ברגמן ועומד כיום בראש מחלקת הבנקאות וחדלות הפירעון ומחלקת הנדלן במשרד.

שנהב מספר שהפעילות של מחלקת ההיי-טק מחולקת לשלוש קטגוריות מרכזיות: האחת, טיפול בחברות סטארט-אפ גדולות וקטנות (לדוגמה - ביג בנד שעומדת להנפיק בשבועות הקרובים, ווינטגרה, קופרגייט, חממה טכנולוגית משגב). זאת החל מהקמת החברה, דרך גיוס כסף, הסכמים טכנולוגיים, דיני עבודה וכלה בהנפקת החברה ומכירת החברה לגורמים בינלאומיים. שנהב מתאר טיפול צמוד, שכולל לא רק ליווי משפטי אלא גם ייעוץ עסקי בשאלות כמו מה מקובל לתת לעובדים בתור אופציות.

הקטגוריה השנייה היא ליווי קרנות הון סיכון (לדוגמה - סקויה, לייטספיד, סיליקון ואלי בנק) וייצוג המשקיעים בהשקעות מול החברה, לרבות חתימה על מזכר הבנות, בדיקות נאותות של החברה ("דיו דיליג'נס") , משא ומתן וניסוח הסכמי ההשקעה.

בנוסף עוסק המשרד בהקמת קרנות הון סיכון (כמו סקויה, לייטספיד, ויטלייף, סידר), שכוללת הכנת הסכמי הקרן, הכנת תשקיף מתאר של הקרן, הסכמי השקעה בקרן, משא ומתן עם המשקיעים ועריכת הסדרים עם מס הכנסה.

שנהב הקים מחלקת מסים חדשה במשרד, עם דגש על מיסוי בינלאומי, אליה הצטרף בראשית השנה עו"ד אורן בירן. המחלקה עושה רולינגים עם מס הכנסה בעבור אנשים פרטיים, משקיעים וחברות, ומייצגת לקוחות עם הון עצמי של מאות מיליוני דולרים.

עוד מטפלת המחלקה בהסדרי מס לקרנות הון סיכון וקרנות הון גידור. "טיפלנו במכירה של חברת גו לחברת נקס וייב, של אינליירס ל-אי אמ סי, של אידנטיפיי שנמכרה ל-בי אמ סי, מכירה של פורט אות'ורטי, מכירה של טופיו והמכירה של פולו אפ - עסקות בהן היה המשרד מעורב גם מצד המסים וגם מצד ההיי-טק", הוא אומר. היקף העסקות, לדבריו: מיליארד דולר ב-2006.

עו"ד שרון קליינמן שעבדה צמוד לעו"ד קלגסבלד במחלקת הליטיגציה מספרת כי צוות של עורכי הדין במחלקה מטפל כיום בתיקים. תחומי העיסוק הפופולריים הם ייצוג בוועדות חקירה (ייצגו את יצחק אהרונוביץ בוועדת זיילר), תיקי ליטיגציה מורכבים וסכסוכי שליטה בחברות (שלדון אדלסון במערכה נגד שלמה בן צבי, ובעבר ייצגו בסכסוך השליטה בקלאב הוטל), וכן בתחומי ההגבלים העסקיים והמכרזים.

המשרד ועובדיו שומרים על קשר הדוק עם קלגסבלד לאורך החודשים האחרונים, מבקרים אותו פעם או פעמיים בשבוע ומעדכנים אותו בכל מה שמתרחש במשרד, ומדי פעם מביאים לו מנת שווארמה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

דנציגר שנאלץ לעבוד מסביב לשעון

מאז התאונה, נפל נטל ניהול המשרד כולו, שעד אז התחלק בין שני הפרקליטים, על כתפי עו"ד דנציגר שנאלץ לעבוד מסביב לשעון. דנציגר עומד בראש המחלקה המסחרית במשרד והוא עורך הדין האישי של אנשי עסקים כגון דוב קוטלר, אייל שפי ואודי רצבי. הוא אומר כי כיום כשליש מזמנו מוקדש לבוררויות וגישורים שמגיעים אליו מבית המשפט או על ידי הצדדים.

באשר לפרישתו מהתמודדות על ראשות לשכת עורכי הדין אומר דנציגר: "אני אדם אופטימי שמסתכל קדימה ולא אחורה. אוכל להתמודד גם עוד ארבע שנים. היום זה לא זמן מתאים כי אני צריך להקדיש את מרב זמני למשרד כדי שהוא ימשיך להצליח. המועמדים לראשות הלשכה לא עובדים, או אולי עובדים 10%-20% מהזמן. התענוג הוא לראות את השנה הלא קלה הזו מסתיימת בהצלחה עם הישגים מדהימים, והדבר האחרון שאני צריך לרצות לומר זה למה אני לא ראש לשכה".

על המניעים שהביאו אותו מלכתחילה לחשוק בתפקיד ראש הלשכה אומר דנציגר כי הוא האמין שיצליח ליצור שינוי. "הלשכה צריכה להתעסק הרבה יותר בעניינים ציבוריים. לא סבלתי את הסגנון הכוחני שהיה בעבר, שזו פשוט היתה בושה למקצוע, ולכן חשבתי שזה נכון. בשעתו, הלשכה בעבר היתה גוף שונה לגמרי. היו למשל 10 חברי ועדת חקיקה בזמנו, שהיום הם כולם שופטים. היו מעט ועדות, כיום יש 132 ועדות, וזה נראה לי משהו בלתי אפשרי".

באשר לתוכניות ההתרחבות של המשרד אומר דנציגר כי כרגע לא עומדות תוכניות מיוחדות על הפרק. עם זאת הוא מוסיף כי משרד בסדר גודל שלו זקוק למחלקת גיוסי הון, וגם בתחום התשקיפים יש רצון לגדול. "למשרד יש מדיניות לגדול, בעיקר מבפנים, אך לא רק".

דנציגר מזכיר בהקשר זה את המיזוג שכמעט היה ב-98' עם משרדו של רם כספי, שבסופו של דבר - לאחר שכבר נמצא שם למשרד (כספי דנציגר כספי קלגסבלד ושות') - לא יצא אל הפועל בגלל חילוקי דעות "בתוך הבית" כהגדרתו. באותו מועד מנה המשרד 12 עורכי דין בלבד (לעומת 24 במשרד כספי), ובינתיים הוא גדל פי שלושה.

כיצד בכל זאת השפיעה היעדרותו של קלגסבלד הדומיננטי על לקוחות המשרד? דנציגר ממהר להרגיע: "אין תיק אחד שהיה אצל דורי שיצא מהמשרד. לקוחות אמרו לי: אנחנו נשארים נאמנים למשרד ולדורי".

עם זאת, מותר להניח שכשעורך דין בסדר גודל של קלגסבלד נעדר מהמשרד יש לכך השלכות.

לדברי דנציגר, "דורי ייצג ראשי ממשלות כמו אריאל שרון ואהוד ברק. אז לא נורא אם הוא לא ייצג את ראש הממשלה הנוכחי. כשיחזור הוא יוכל לייצג את ראש הממשלה הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully