וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה נפרדת מהנורה של אדיסון

22.2.2007 / 6:43

בניסיון לרסן את פליטת גזי אפקט החממה, הודיע שר הסביבה שנורות בעלות סליל להט יוחרמו, ויוחלפו בסוגים יעילים יותר

אוסטרליה תחרים נורות בעלות סליל להט במאמץ לרסן את פליטת גזי אפקט החממה. הממשלה האוסטרלית הודיעה שלשום כי תוך שלוש שנים ייפסק השימוש בנורות ממין זה לחלוטין. שר הסביבה האוסטרלי מלקולם טרנבול אמר כי נורות אלו, שלמעשה לא השתנו כלל ב-125 השנים האחרונות, יוחלפו בסוגים יעילים יותר של נורות, כמו נורות פלורסנט קטנות, עד 2009. "אי אפשר יהיה לקנות נורות להט, כיוון שהן לא יתאימו לתו התקן של האנרגיה", אמר טרנבול.

טורנבול אמר שהחרמת נורות סליל הלהט תאפשר קיצוץ של 800 אלף טונות מפליטת הגזים הנוכחית עד 2012, ותפחית את הוצאות התאורה הביתיות ב-66%. "זה דבר קטן, אך הוא יביא לשינוי עצום", אמר טורנבול. "אם כל העולם יעקוב אחר צעדינו, תופחת צריכת האנרגיה בשיעור של פי חמישה מצריכת האנרגיה הכוללת של אוסטרליה".

עיתון הגארדיאן מדווח, שלפי התוכנית נורות שלא יעמדו בסטנדרטים של ניצול אנרגיה יוחרמו בהדרגה. במקרים מיוחדים, כמו תאורה לצרכי רפואה או לתנורי בישול, יותר השימוש בנורות אלו על אף החרם. נורות פלורסנט יקרות יותר מנורות סליל להט, אך עושות שימוש ב-20% מהאנרגיה הנדרשת למנורה ישנה לייצר את אותה כמות אור.

פעילי איכות הסביבה בירכו על התוכנית, אולם אמרו שזו טיפה בים, כיוון שהחלק הארי של שחרור גזי [[אפקט החממה]] באוסטרליה מגיע מתעשייה. הם דחקו בממשלה ללכת צעד נוסף קדימה ולקבוע סטנדרטים לאומיים להפחתת שחרור גזים. "צריך שהצעד ילווה בצעדים רבים נוספים", אמר פעיל איכות הסביבה האוסטרלי ג'וש מדווס.

אוסטרליה היא מיצרניות גזי אפקט החממה הגדולות בעולם, אך סוגיית האקלים הולכת ותופסת מקום מרכזי בדעת הקהל של הציבור האוסטרלי, העומד להצביע בבחירות בעוד מספר חודשים. אוסטרליה סירבה לחתום על [[אמנת קיוטו]] שניסחה את מטרות הפחתת גזי החממה, וקראה במקום זאת להסכם שידרוש ממדינות נזקקות לאנרגיה כמו סין או הודו לסייע במלחמה בשינויי מזג האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully