וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות ברוסיה: ראש הממשלה פוטין ניצח - למרות שלא התמודד

21.12.1999 / 8:20

התחזקות גוש המרכז, בו תמך, מחזקת מעמדו כיורשו של ילצין לקראת הבחירות לנשיאות

בקרמלין הביעו אתמול שביעות רצון מתוצאות הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, הדומא, שנערכו שלשום.
הקומוניסטים אמנם נותרו הסיעה הגדולה ביותר, אך המנצח הגדול בבחירות הוא דווקא אדם שלא התמודד בהן: ראש הממשלה ולדימיר פוטין. הסיעה בה תמך, מפלגת "האחדות" הממוקמת במרכז המפה הפוליטית, התחזקה באופן משמעותי וגרמה לכך שהקומוניסטים והימין איבדו את הרוב שהיה להם בדומא. המשמעות: כעת תוכל הממשלה לשתף פעולה עם הדומא, כיוון שלתומכיה יהיה רוב. עד כה עמד הדומא מול הממשלה והנשיא ילצין. בייחוד זכורה התנגדות הפשלמנט לשורה של אישים שניסה ילצין למנות לראשות הממשלה

בכיר בקרמלין אמר אתמול: "ברוסיה אירעה למעשה מהפכה שקטה". ההערכה היא כי התוצאות יביאו ליציבות פוליטית, אם כי בין סיעות המרכז יש מחלוקות לא קטנות.
אולם לבחירות יש השלכה נוספת: אין ספק שהציבור הביע בהן אמון במדיניותו הנוקשה של פוטין במלחמה בצ'צ'ניה. כעת נראה כי פוטין, שהיה כמעט אלמוני בעת שהתמנה לראשות הממשלה לפני חמישה חודשים בלבד, הוא המועמד המוביל להחליף את הנשיא ילצין, בבחירות שייערכו בעוד כשישה חודשים.
פוטין אמר אתמול: "ההצבעה הוכיחה את שפיות העם, שלא מעוניין בזעזועים אלא בשלטון שיבצע את הרפורמות הדרושות". ההערכה היא כי הקואליציה שתקום תבצע רפורמות כלכליות להן התנגדו הקומוניסטים.
פוטין אמר גם כי הוא מקווה שהדומא יאשר עוד לפני פיזורו את ההחלטה על צמצום הנשק הגרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully