וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה הוצא לעובדי חברת החשמל

21.2.2007 / 17:34

בית הדין לעבודה נעתר לבקשת המדינה, אך ביקש מהממשלה להמנע מחקיקה חד צדדית כל עוד נמשכת ההדברות עם העובדים

בית הדין לעבודה בחיפה נעתר לבקשת המדינה והוציא צו מניעה האוסר על עובדי חברת החשמל לשבש את העבודה. השופט רמי כהן ביקש מהממשלה להמנע מצעדי חקיקה חד צדדיים בנושא הרפורמה במשק החשמל, כל עוד נמשכת ההדברות עם העובדים.

בקול ישראל דווח כי יו"ר ועד עובדים מיקו צרפתי אמר שהעובדים יכבדו את החלטת בית הדין, אך הם דורשים מהמדינה לכבד גם היא את בקשתו של השופט. הדיון הבא בנושא בבית הדין לעבודה נקבע לעוד שלושה שבועות.

ארגון העובדים וההסתדרות אמרו היום, כי הם מצפים שגם הממשלה תכבד את החלטת בית הדין ותשעה את החקיקה. ואולם נציגי המדינה הודיעו לשופט שהם שוללים את הצעתו, מכיוון שכבר לא ניתן לעכב את הליך חקיקת הרפורמה. השופט ביקש מנציגי המדינה שנכחו בדיון, להסביר לו מדוע יש להעביר את הרפורמה בהליך מזורז וללא הסכמת נציגות העובדים.

הערב החל בלשכתו של שר התשתיות בנימין בן אליעזר, דיון בין ראשי משרד התשתיות והאוצר, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, והנהלת חברת החשמל, על דרישת ההסתדרות והעובדים לתאם עמם את מהותה של הרפורמה במשק החשמל ואת אופן ביצועה.

אתמול בצהרים הורה ועד עובדי חברת החשמל לעובדים לעזוב את מקומות העבודה, בשל הכוונה לבצע את הרפורמה במשק החשמל מבלי להידבר איתם. השבוע אישרה הממשלה את הרפורמה, במסגרתה תפוצל החברה ותופרט בחלקה עד אמצע שנת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully