וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלסון מקים מתחרה לישראלי

רוני קורן-דינר

20.2.2007 / 21:48

עמוס רגב, עורך ישראלי לשעבר, ימונה לעורך. ישראלי: "הנישה של חינמון יומי תפוסה. לאדלסון יהיה קשה להכניס מותג חדש"

הסכסוך בין המיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון לאיש העסקים שלמה בן צבי עולה מדרגה: אדלסון, באמצעות חברת ניוזקו שבשליטתו, מתכנן להקים עיתון מתחרה ל"ישראלי", תחת השם "ישראל היום". אדלסון, הזועם על החלטת בית המשפט להעביר לפי שעה את ניהולו של "ישראלי" לידי בן צבי, החליט ככל הנראה לנסות להביא לסגירת העיתון.

לצורך הקמת העיתון החדש גייס אדלסון את עורך "ישראלי" לשעבר, עמוס רגב, ואף שכר משרדים למערכת באזור תל אביב. נציגיו של אדלסון מתכוונים לתבוע בעלות על המותג "ישראלי", ואם יצלח מאבקם בבית המשפט, ישתמשו בשם זה ולא ב"ישראל היום". מקורבי אדלסון מפרטים כי מדובר בחינמון מתחרה בעל קו פוליטי מאוזן, שיופץ במשך שישה ימים בשבוע בערים ובמרכזי עסקים. זאת, במקביל ל"ישראלי", המופץ בתחנות הרכבת, בקווי אגד ובמרכזי עסקים. בימים האחרונים ירד "ישראלי" למהדורה אחת ביום באופן קבוע, במקום שתיים. בן צבי סירב להגיב לדברים.

מקורבי אדלסון הוסיפו כי הוא מאמין בהצלחת עיתוני החינם וחשוב לו לפתח את השקעתו זו, בין אם באמצעות "ישראלי" או באמצעות החינמון החדש שיקים. לדבריהם, אין לו עניין בכניסה להשקעה בכלי תקשורת ישראליים אחרים כדוגמת זכייניות הטלוויזיה, משום שאינו מעוניין בשותפים ובשל מגבלות הרגולציה.

לפני יומיים הגישה חברת ניוזקו, שבבעלות אדלסון, ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על החלטת הרשם שמואל ברוך שלא להטיל עיקולים על שלמה בן צבי ועל קבוצת הירש מדיה, בעלי השליטה בפועל בעיתון "ישראלי". בערעור הסבירה ניוזקו כי היא הגישה לבית המשפט בקשה לתקן את כתב התביעה המקורי על ידי הוספת תביעה כספית בסך 31 מיליון שקל. בתביעה זו טען אדלסון כי הוא זכאי להשבת ההשקעה ב"ישראלי", שעומדת על סכום זה. בד בבד הוגשה בקשה למתן עיקולים זמניים.

מ"ישראלי" נמסר בתגובה: "המותג 'ישראלי' נמצא בבעלות מלאה של חברת הירש מדיה. חוזקו של המותג, כפי שהוכח בסקר טי.ג'י.איי האחרון, בו הוא זכה לחשיפה של 11%, מראה שהנישה של חינמון יומי תפוסה כבר ויהיה לאדלסון קשה להכניס מותג חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully