וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת סיגריות לא תפצה אלמנת אדם שמת מסרטן

סוכנויות הידיעות

20.2.2007 / 20:36

בית המשפט העליון בארה"ב ביטל החלטה לחייב את היצרנית "פיליפ מוריס" לפצות ב-79.5 מיליון דולר אלמנת מעשן שמת מסרטן

בית המשפט העליון בארה"ב ביטל החלטה של חבר מושבעים ממדינת אורגון בארה"ב שקבעה כי יצרנית הסיגריות פיליס מוריס תשלם פיצויים בסך 79.5 מיליון דולר למשפחתו של אדם שמת לאחר שעישן סיגריות מרלבורו במשך 40 שנה. פסק הדין, שניתן ברוב של 5 מול 4 שופטים, מהווה ניצחון ליצרניות סיגריות וחברות גדולות אחרות, המבקשות להגביל את גובה הפיצויים שמושבעים בארה"ב מטילים על חברות לשלם בעקבות תביעות נזיקין נגדן.

החלטת בית המשפט היום נוגעת לתביעה שהגישה מיולה ויליאמס, אלמנתו של ג'ס ויליאמס, אשר שימש בעבר כשרת בבית ספר בפורטלנד, ומת כתוצאה מסרטן ריאות בשנת 1997 בגיל 67 לאחר שעישן בעיקר סיגריות מסוג מרלבורו במשך 42 שנה. בתביעה, שהגישה ויליאמס בשם בעלה המנוח, האשימה את פיליפ מוריס - חברה בת של אלטריה (סימול MO) - בהונאת בעלה. לדבריה, עסקה פיליפ מוריס במשך שנים ב"הונאה רחבת היקף ומכוונת שוק" שנועדה להטעות את הציבור, ולגרום לו לחשוב כי סיגריות אינן מסוכנות לבריאות או ממכרות. לטענתה, בעלה האמין לטענות יצרניות הסיגריות כי מדובר במוצר בטוח.

סכום הפיצויים בסך 79.5 מיליון דולר, שנקבע על ידי חבר מושבעים במדינת אורגון בשנת 1999, היה הקנס הכספי הגבוה ביותר שהוטל בזמנו על אחת מחברות הטבק הגדולות. ערעור שהגישה חברת הסיגריות על הסכום נדחה על ידי בית המשפט העליון של מדינת אורגון, אולם הערעור התקבל כעת בבית המשפט העליון של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully