וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופה לאיידס? אצל נשיא גמביה

שי אילן

20.2.2007 / 12:30

רשת SKY דיווחה, כי הנשיא יחיא ג'אמה מטפל בנשאים בעזרת עשבים ותפילה. האו"ם מזהיר מתוצאות חמורות

נשיא גמביה, המדינה האפריקאית הזעירה, יחיא ג'אמה, החליט בזמן האחרון להוסיף ענף לפרקטיקה הרפואית שלו: הוא מרפא אנשים מ[[איידס]]. אבל רק בימי רביעי, משום שביום שבת הוא מרפא [[אסטמה]]. בימים הנותרים הוא מנהל את המדינה. רשת SKY נפגשה עם הנשיא ודווחה על אופן הריפוי המיוחד: הנשיא מורח משחה על המטופל, מתיז שיקוי על פניו ומשקה אותו בנוזל עכור. כמה תפילות ולדבריו המטופל בריא. עשרות נתינים "הבריאו" כך מן המחלה.

ג'אמה מסרב לספק הוכחות ליעילות הטיפול שלו. לדבריו, הוא לא צריך להוכיח דבר לאיש. הוא הראה לכתבת SKY דוחות מעבדה המעידים על העדר הנגיף HIV בדם המטופלים. הוא סירב לעריכת בדיקות עצמאיות של המטופלים או של שיטות הטיפול. אולם המטופלים שלו, כמו למשל ד"ר אוסמן סואו, מרצה באוניברסיטה, מאמינים שהם נרפאים. האוכלוסייה בגמביה לא מערערת אחרי הדברים. התקשורת במדינה נשלטת על ידי הנשיא, השולט בגמביה מזה 12 שנה, ומפיצה את הסיפור בדבר יכולתו של הנשיא לרפא חולים.

אבל מעבר לאנקדוטה אודות שליט אפריקאי מגלומן, יש גם היבט חמור לסיפור. ארגונים המנסים להילחם באיידס בדרכים קונבנציונליות חוששים שפעילותו של ג'אמה תפגע בעבודתם. נציג האו"ם פדזאי גווארזימבה אמר שהוא חושש שאם אנשים ישתכנעו שאכן יש דרך לרפא איידס, הם יקיימו יחסי מין לא מוגנים בלי חשש. יש משקל רב לרצינותם של מנהיגים אפריקאים בטיפול באיידס. במקרה של גמביה, עמדתו של הנשיא היא שהמחלה היא קונספירציה של חברות התרופות המערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully