וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני ודיכטר באותה סירה"

20.2.2007 / 11:22

מקורביו של יעקב גנות מעריכים שהוא יוותר על המינוי בעקבות הביקורת שהוטחה בו. בני קניאק הסכים להתמנות לנציב השב"ס

דוברת שירות בתי הסוהר הדפה הבוקר את הטענות לפיהן צפוי רב גונדר יעקב גנות לוותר על המינוי למפכ"ל. בהודעה שפרסמה בשמו, היא הודפת דברי מקורביו, לפיהם גנות מתכוון לוותר על המינוי: "על גנות הופעלו לחצים כבדים של מקורביו לוותר על התפקיד, והם הדהימו גם אותו".

בערוץ 2 דווח הבוקר, שגנות אמר למקורביו כי "לא ביקשתי את המינוי, הוא הוא הוצע לי. יש עלי לחצים כבדים לא ללכת למהלך אך אני נשאר עם השר דיכטר באותה סירה".

"הייתה רתיעה מהתפקיד"

יהונתן ליס, "הארץ":

סגן מפכ"ל המשטרה ניצב בני קניאק הודיע הבוקר, כי יקבל את הצעתו של השר לביטחון פנים אבי דיכטר להתמנות לנציב שירות בתי הסוהר. ביום ראשון הודיע דיכטר, כי החליט להדיח את קניאק מתפקידו ולמנות את ניצב מיקי לוי לסגן המפכ"ל.

"כל המועמדים הבכירים שלהם הוצעה המפכ"לות, למעט אחד או שניים, סירבו להחליף את המפכ"ל היוצא רב-ניצב משה קראדי", כך סיפר אתמול ל"הארץ" אבי דיכטר, השר לביטחון פנים. לדבריו, "למספר מועמדים היתה רתיעה חזקה מהתפקיד. אין לנו היום שורה של מועמדים לתפקיד שיכולים לקחת את המשטרה ולהציב אותה במקום שבו היא צריכה להיות. כל מי שחושב שיש שורת מועמדים כזאת, טועה".

לטענת השר, הוא הודיע לרב-גונדר יעקב גנות על הכוונה למנותו למפכ"ל כבר לפני כחודשיים.

"בנסיבות הקיימות שבהן מפכ"ל מתפטר, ממש כמו בהתפטרותו של הרמטכ"ל, ראוי היה שפרק הזמן עד למינויו של המפכ"ל המחליף יהיה קצר ככל הניתן". דיכטר, שלקח בחשבון את ההתנגדות הצפויה למינויו של גנות בגלל זיכויו לפני 13 שנה, סבור עדיין שאין כל מניעה למנותו לתפקיד. "כתם, לא פשוט ככל שיהיה, לא יכול להפוך למחסום מפני מינוי מפכ"ל. חלפו 13 שנה מאז המקרה. ישנם כתמים שנשארים לכל החיים, אבל אני הייתי מציע להיזהר מאוד מלומר שזה המקרה".

אם מינויו לא יעמוד במבחן המשפטי, השר מבהיר כי לא ימנה את הסמפכ"ל המיועד ניצב מיקי לוי תחתיו, משום שאינו עומד בקריטריונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully