וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקתם זונות? תתנצלו

שי אילן

19.2.2007 / 19:20

הקונגרס האמריקאי יצביע על הצעה לפתור את בעיית "נשות הנוחות" שיפן הכריחה במלחמת העולם השניה לספק שירותי מין

הקונגרס האמריקאי דן בהחלטה לדרוש מיפן לפתור את בעיית נשים שהועסקו כשפחות מין במלחמת העולם השניה. ההחלטה קוראת לראש ממשלת יפן "להכיר בעניין רשמית, להתנצל ולקחת אחריות היסטורית". יפן הודתה בעבר בחצי פה שאכן העסיקה נשים בזנות למען חייליה במלחמת העולם השניה, אך דחתה דרישה לפיצויים.

בשבוע שעבר שמע בית הנבחרים עדויות של שלוש נשים שהוחזקו בבתי הזונות היפנים. הנשים תיארו את מעשי האונס והעינויים שסבלו מידי החיילים היפנים. מעריכים שבין 100 ל-200 אלף נשים שועבדו באופן זה. חלק מהנשים היו יפניות, אחרות קוריאניות וסיניות. אחדות מהנשים פותו להצטרף לבתי הזונות הצבאיים כדרך לשלם את החובות המשפחתיים. על פי המחקר ההיסטורי, שלטונות יפן סברו שבתי זונות בצד מחנות הצבא יעלו את מורל החיילים ואת יכולת הלחימה שלהם.

שר החוץ היפני טארו אסו אמר היום כי החלטה כזאת תהיה בלתי מבוססת מבחינה היסטורית ומצערת. יפן פיצתה עד היום רק 285 נשים שהוחזקו כשפחות, בסכום של 20 אלף דולר בלבד. בנוסף הקימה יפן בשנת 1995 את "קרן האישה האסיאתית", שסיפקה גם היא פיצויים, בעיקר מתרומות של אנשים פרטיים. יפן הביעה בהזדמנויות שונות חרטה על הנזקים הנפשיים שנגרמו לנשים שהועסקו בבתי הזונות הצבאיים, אך מעולם לא קיבלה אחריות חוקית מלאה למעשים. יפן אינה מכירה בכל חוב שנותר מתקופת מלחמת העולם השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully