וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה שחור, פעמיים היטלר

שי אילן

19.2.2007 / 17:28

ממשלת קרואטיה חוקרת כיצד הגיע דיוקנו של היטלר יחד עם בדיחות על השואה לבתי קפה, בלי שאיש יפצה פה

התובע המחוזי באזור העיר פוז'גה שבקרואטיה פתח בחקירה במטרה לגלות כיצד הגיעו לבתי קפה מאות ואולי אלפי שקיות סוכר עם דיוקנו של היטלר ועם בדיחות אנטישמיות. מפעל בעיר פוז'גה, בבעלותה של אישה בשם אניטה איוונצ'יץ' אישר שהוא אכן ייצר את השקיות. האירוע עלול להביך את השלטונות הקרואטים, המנסים להתרחק מן העבר האפל של משטר אוסטשה שתמך בנאצים.

זארקו פוהובסקי, פעיל קרואטי נגד גזענות, אמר שהדבר המזעזע ביותר בהימצאות השקיות, הוא העובדה שזה לא עורר כל הד. לדבריו, השקיות נמצאות בבתי הקפה כבר חודשים רבים, אבל איש אינו פוצה פה. "זה לא גרפיטי שמישהו ריסס, זה נמצא על מאות ואולי אלפי שקיות סוכר במשך חודשים ואף אחד אינו מגיב", אמר פוהובסקי.

מרכז ויזנטל מחה בפני ממשלת קרואטיה על המקרה. ראש המרכז אפריים זורוף אמר: "אני רוצה להביע גועל מהעובדה שמוצר כזה מיוצר בתקופה הנוכחית, במדינה בה השלטון המקומי שיתף פעולה עם הנאצים. משטר אוסטשה בתקופת מלחמת העולם השניה יישם חוקי גזע נגד יהודים, סרבים, צוענים ומתנגדי המשטר, והרג רבים מהם. ב-1991, אחרי עצמאות קרואטיה, היא לא התנערה מיד מסמלי משטר אוסטשה ופשעיו. רק בשלב מאוחר יותר התנצלה המדינה על השתתפותה בפשעי מלחמה בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully