וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יפסל מינוי גנות - ימונה מפכ"ל מבחוץ

19.2.2007 / 20:31

בערוץ 10 דווח, כי על פי ההערכה, אם בית המשפט יכשיל את המינוי, ימנה דיכטר מפכ"ל שלא משורות המשטרה, כפי שרצה בתחילה

השר לביטחון פנים אבי דיכטר רצה את משה קפלינסקי או גבי אשכנזי לתפקיד המפכ"ל, אך משסרבו, בחר דיכטר בגנות. מלכתחילה ייעד דיכטר את גנות להיות סגן המפכ"ל בשל הניסיון הארגוני הרב שלו. כך דווח בערוץ 10. ההערכה היא שאם יוכשל מינויו של גנות על ידי בית המשפט, יוחלט על מינוי מפכ"ל מחוץ לשורות המשטרה.

כתבי "הארץ" יובל יועז ושירות הארץ:

שופטת בג"ץ אילה פרוקצ'יה הורתה היום לפרקליטות להשיב עד יום חמישי אחר הצהרים לעתירת [[עמותת אומ"ץ]] נגד מינויו של יעקב גנות למפכ"ל המשטרה. העמותה עתרה היום נגד המינוי, בנימוק שדבריהם של שופטי בית המשפט העליון בפסק הדין שבו זיכו את גנות משורה של עבירות שחיתות פוסלים אותו מלשמש בתפקיד. גנות הועמד בעבר למשפט וזוכה בבית המשפט העליון, בדעת רוב ומחמת הספק.

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מתח לפני ימים אחדים ביקורת חריפה על כוונתו של השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, למנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה את רב-גונדר יעקב גנות. דיכטר הודיע אתמול כי ימנה את גנות במקומו של רב ניצב משה קראדי, שהתפטר בעקבות פרסום מסקנות ועדת זיילר.

במכתב ששלח מזוז בשבוע שעבר לדיכטר, בתשובה לפנייתו של השר אליו, כתב היועץ על הבעייתיות הקשה הטמונה במינויו של גנות, עם זאת, מזוז קבע כי "אין מניעה משפטית" היכולה להצדיק את פסילתו של המינוי.

גנות זוכה מאשמת שוחד ומרמה

במכתבו סקר היועץ המשפטי את השתלשלות זיכוי גנות בבית המשפט העליון בדצמבר 1996. בפסק הדין של העליון זוכה גנות מעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה בארבע פרשות שונות. שופטי הרוב שזיכו את גנות מאשמה קבעו כי "כמות המקרים מקנה את הנופך המושחת, ואולם נותר ספק אם המקרים חצו את גבול השחיתות, ואם עברו מתחום העבירה המשמעתית לתחום העבירה הפלילית". השופט יעקב קדמי בדעת מיעוט ביקש להרשיע את גנות בעבירת הפרת אמונים.

מזוז פירט את הביקורת שהשמיעו השופטים על גנות, וציין שבעקבות הפרשה הורחק גנות לתקופה ארוכה מהמשטרה. לצד ציון העובדה שאין מניעה משפטית למנותו למפכ"ל הדגיש מזוז, כי יש לשקול את כל השיקולים הרלוונטיים, לא רק את שאלת המניעה המשפטית, וכן את נסיבות המינוי של גנות למפכ"ל בעת הנוכחית, לנוכח הצורך למנות אדם בלא רבב בהתחשב במסקנות ועדת זיילר. הוא הדגיש במכתבו את הצורך ברכישת אמון הציבור במינוי מפכ"ל חדש למשטרה, מתוך כוונה שדיכטר יימנע ממינוי גנות.

האישום נגד גנות התייחס לשלוש פרשיות שוחד: עבודות שיפוצים שביצע הקבלן סובחי טאנוס בביתו של גנות בקיץ 1992, תמורת תשלום סמלי; המסיבה שערך טאנוס בביתו ועל חשבונו לכבוד גנות; וצביעת קירות ביתו של גנות בקיץ 1993, תמורת תשלום חלקי. פרשייה נוספת נגעה להעסקתו של אחד מפקודיו של גנות במתן שירותים פרטיים למשפחתו של המפקד.

בית המשפט העליון קבע כי הידידות בין גנות לטאנוס לא היתה "תמימה וחסרת פניות". ביקורת הובעה על התנהגות גנות בפרשת סגירה של תיק פלילי נגד טאנוס על עבירה של תקיפה חבלנית. "אם לכך לא קוראים פרוטקציה, אינני מבין מונח זה", כתב השופט אליעזר גולדברג. כמו כן נקבע כי לכאורה עבר גנות עבירת משמעת בפרשת המסיבה שערך לו טאנוס ובפרשת השוטר שהועסק לצרכיו הפרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully