וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי התעקש על קיום הפסגה

19.2.2007 / 12:56

שרת החוץ האמריקאית רייס אמרה, כי "אם היינו מחכים לתקופה לא מסובכת במזרח התיכון, לא בטוח שהייתי עולה אי פעם על המטוס"

בראיון שהעניקה לכתב "הארץ" אלוף בן טרם הפגישה אמרה רייס, כי עצם ההתנעה המחודשת של תהליך ההידברות מוגדר כהצלחה. היא רמזה שקיום הפגישה לא היה דבר מובן מאליו כשציינה כי שתי המדינות לא שוחחו מזה זמן רב על עתידן המדיני המשותף, ובמיוחד לאור קשיי תקופת המעבר של הקמת הממשלה הפלסטינית.

רייס אמרה כי קבלת עקרונות הקוורטט, ובהם הכרה בישראל, התנערות מהטרור וכיבוד הסכמים קודמים, על ידי כל ממשלה, כולל ממשלת חמאס, תקדם את האפשרות לתמיכה בינלאומית, ושל ארה"ב בפרט. היא הדגישה את החשיבות שרואה ארה"ב בקבלת העקרונות כתנאי להכרה בממשלה פלסטינית.

עם זאת, היא הצדיקה את קיום הפסגה למרות חתימת "הסכם מכה" על הקמת ממשלת אחדות של פתח וחמאס, שגרר הכרזה מחודשת של תנועת חמאס כי לא תכיר במדינת ישראל. לדבריה, קיום הפגישה היה חשוב לממשל האמריקאי גם בשלב מורכב זה, טרם הקמת הממשלה ובחינת קווי היסוד שלה, כדי שתתאפשרנה שיחות לשיפור ההתמודדות עם המצב הנוכחי. לדבריה, "אם היינו מחכים לתקופה לא מסובכת במזרח התיכון, לא בטוח שהייתי עולה אי פעם על המטוס".

רייס הביעה תמיכה באבו מאזן, שקיבל, לדבריה, את עקרונות הקוורטט, אך הבהירה כי ארה"ב לא תשפוט את הממשלה החדשה עד שזו תכריז על קווי היסוד שלה. בד בבד הדגישה רייס כי עד כה לא נראה סימן שממשלת האחדות תכיר בעקרונות הקוורטט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully