וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבר של המפכ"ל החדש לא נקי

18.2.2007 / 21:59

המפכ"ל המיועד הואשם לפני 13 שנה בקבלת טובות הנאה וזוכה, למרות שהעליון קבע שהתנהגותו היתה "ספק שחיתות"

רב גונדר יעקב גנות הואשם לפני 13 שנה בקבלת טובות הנאה מסובחי טאנוס, קבלן תושב [[נצרת]]. בקול ישראל דוווח, כי לפי האישום גנות שילם מחיר מופחת בעבור עבודות שיפוץ שעשה הקבלן בביתו וטאנוס אף ערך לו מסיבה לרגל קידומו בתפקיד.

גנות הואשם כי בתמורה התערב בתלונה נגד אחיו של טאנוס, שנחשדו שהיכו תושב נצרת אך לא נעצרו לחקירה. עוד הואשם גנות כי הורה לשוטר בפיקודו להסיע את בני משפחתו לסידורים שונים ברכב משטרה.

גנות הודה במקצת האישומים, אך טען כי נעשו בתום לב וכי זו נורמה שהיתה אז במשטרה. גנות זוכה בבית המשפט המחוזי בנצרת ובית המשפט העליון אישר ברוב קולות את הזיכוי, אך השופטים קבעו כי גנות לא נהג כמתחייב מקצין משטרה בדרגתו ובתפקידו. הם כתבו כי התנהגותו של גנות היתה ספק שחיתות וכי הוא כרסם באמון הציבור, אך החליטו מחמת הספק להגדיר את העברות משמעתיות בלבד.

ועדת באך, שאישרה את מינוי של גנות לנציב שירות בתי הסוהר, הזכירה את האישומים נגדו, וקבעה כי אין ספק שקיבל טובות הנאה. עם זאת, הוועדה ציינה את החרטה שהביע גנות, את השעייתו לשלוש שנים ואת עיטור המופת שקיבל בשירותו הצבאי.

השר לביטחון פנים אבי דיכטר נשאל היום על עברו של של גנות, ואמר כי התייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, וקיבל את אישורו בתנאי שהמינוי יובא בפני ועדת טרקל למינויים בכירים. עוד אמר דיכטר, כי ועדת באך אישרה את מינויו לניצב שירות בתי הסוהר תוך התחשבות בפרשה מעברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully