וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: שביתה בכל סניפי בנק דיסקונט

רם דגן

18.2.2007 / 21:30

הנהלת הבנק הודיעה על "שביתת מגן", בעקבות העיצומים שנוקטים עובדיה. ועד העובדים מתנגד להארכת יום העבודה בסניפי הבנק

קצת יותר משנה לאחר כניסתם של בעלי הבית החדשים, קבוצת ברונפמן-שראן, ל[[בנק דיסקונט]] - עושה הנהלת הבנק את הצעד המתבקש. הערב הודיעה ההנהלה על שביתת מגן, והחל ממחר לא ניתן יהיה לקבל שירותים בכל סניפי הבנק, לרבות סניפי בנק מרכנתיל דיסקונט. בסך הכל יושבתו כ-220 סניפים של הקבוצה, שהינה קבוצת הבנקאות השלישית בגודלה בישראל.

לאחרונה החל ועד העובדים בבנק בעיצומים, שכללו הפחתה מדורגת של מספר עובדי יחידת המחשב. היום החליטה ההנהלה לנצל את חוק הבנקאות שמאפשר לה להפסיק מתן שירותים במידה והמשך הפעלת הבנק כרוכה בסיכון. בהנהלה אמרו אתמול כי המשך הפעלת הבנק באמצעות מספר מצומצם של עובדי מחשב עלולה להסב פגיעה לבנק וללקוחות, ולכן הסניפים ייסגרו לקהל.

בתחילת השנה יצא בנק דיסקונט במהלך שיווקי שכלל את הארכת שעות הפעילות בסניפים עד השעה 20:00. בסמוך לתחילת המהלך הגיש יו"ר ועד העובדים, ריקי בכר, בקשה להכרזה על סכסוך עבודה, ולאחר מכן הורה לעובדי יחידת המחשב של הבנק להתחיל בעיצומים.

הצדדים מתבצרים בעמדותיהם

הטענה של בכר היתה כי ההחלטה על הארכת שעות העבודה בסניפים התקבלה ללא התייעצות עם הוועד. עם זאת, גורמים בבנק לא פסלו את הרעיון שבכר מבקש להפגין כוח לקראת המו"מ על הבונוס לשנת 2006 ולקראת תחילת המו"מ על הסכם השכר החדש שאמור להתחיל בחודש הבא.

בקבוצת דיסקונט מועסקים כיום כ-5,500 עובדים. הבנק נחשב לבנק לא יעיל והוא סובל מיחס יעילות תפעולית נמוך. אחת הסיבות העיקריות לכך היא מערך הסכמי השכר בבנק, המושתת על הסכמי דרגה וותק.

בשנה האחרונה יצא הבנק במספר תוכניות פרישה מרצון בעלות של מאות מיליוני שקלים, במהלכן פרשו מהבנק מאות עובדים ותיקים, שגם נחשבים לעובדים יקרים מבחינת עלות השכר.

תחת הנהגת בעלי הבית החדשים אמורה הנהלת דיסקונט לייעל את הבנק, ובין היתר לשנות את מערך הסכמי השכר כך שיכלול מרכיבי תגמול התלויים בביצועים.

בשלב זה מגלה ועד העובדים התנגדות ליוזמות של ההנהלה לשנות את מבנה ההסכמים. חוקת העבודה של הבנק תפוג בעוד כ-5 שנים, ובשלב זה מתבצרים הצדדים בעמדותיהם.

במכתב ששלח לראש מערך משאבי אנוש בבנק, אמנון גדעון, אמר יו"ר ועד העובדים ריקי בכר: "לא נותר לנו אלא להצטער על כך שבנסיונה של ההנהלה לשבור את רוחם של העובדים אין היא בוחלת בצעדים הרסניים ומיותרים, שנזקם ללקוחות כבד, במקום להפנות את מרצה לנסיונות לפתור את הסכסוך בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully