וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אעשה הכל להצדיק את האמון שניתן בי"

19.2.2007 / 0:01

לאחר התפטרותו של קראדי בעקבות דו"ח זיילר, מינה דיכטר למפכ"ל את נציב שירות בתי הסוהר יעקב גנות, שאמר "אני סוס קרבות ותיק ואעשה הכל כדי להצליח"

(וידאו: ערוץ 10)

כתב "הארץ" יהונתן ליס:

"אני מבטיח לעשות ככל יכולתי כדי להצדיק את האמון שניתן בי ולהביא את הסחורה שהעם והמדינה מצפים ממני" - כך אמר אמש יעקב גנות, לאחר שהשר לביטחון הפנים אבי דיכטר הודיע, כי הוא מתכוון למנות אותו לתפקיד המפקח הכללי ה-16 של המשטרה. בשיחה ל"הארץ" אמר רב גונדר גנות, המשמש כיום כנציב שירות בתי הסוהר, ושהיה בעבר ניצב במשטרה בתפקיד מפקד מחוז הצפון: "אני בא למערכת שגדלתי בה, מאז שהתגייסתי אליה בשנת 1964. אני מכיר את האנשים הקצינים והשוטרים המצוינים והאיכותיים של המשטרה. מבחינתי זאת סגירת מעגל".

דיכטר, הודיע כי גנות ימונה במקומו של רב ניצב משה קראדי, שהתפטר מוקדם יותר מתפקידו, בעקבות פרסום מסקנות ועדת זיילר.

גנות נחשב כמי שהקים את משטרת ההגירה, והיה בעבר מפקד מחוז הצפון. "אני סוס קרבות ותיק ואעשה הכל כדי להצליח", אמר בתגובה ראשונה למינויו. גנות סירב להתייחס לפרשה שהעיבה על קידומו במשטרה שבה הואשם בקבלת שוחד מקבלן מנצרת. הוא רק הזכיר כי בית המשפט זיכה אותו מכל אשמה.

דיכטר הודיע גם כי החליט להחליף את סגן המפכ"ל, ניצב בני קניאק, ולמנות במקומו את ניצב מיקי לוי, שהיה מפקד מחוז ירושלים ומכהן כיום כנציג המשטרה בארה"ב.

במסיבת עיתונאים אמש אמר דיכטר: "ביצעתי חריש עמוק במציאת מועמדים מחוץ למשטרה. בסופו של דבר מצאתי את גנות כמועמד המתאים ביותר. סברתי ואני סובר גם כרגע שגנות ענה טוב יותר מכל המועמדים על הדרישות לתפקיד", אמר. בתשובה לשאלה על הפרשה שבה נחשד גנות בקבלת שוחד וזוכה, אמר דיכטר כי התייעץ בנושא עם היועץ המשפטי לממשלה, והתרשם כי לא תהיה בעיה במינוי.

דיכטר אמר כי דו"ח ועדת זיילר "מצביע על ליקויים בתרבות הארגונית ובמשמעת העצמית של המשטרה. עם כניסתי לתפקיד השר לביטחון פנים קבעתי את קווי המדיניות, ובראשם עמדה ההנחיה להגברת הביטחון ותחושת הביטחון של אזרחי ישראל. סוגיית התרבות הארגונית היתה אבן יסוד".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully