וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הפרלמנט האירופי: "היהודים בנו לעצמם גטאות"

18.2.2007 / 18:56

מצ'ייז' גיירטיץ', נציג פולני לפרלמנט פרסם את הדברים בחוברת עם הלוגו של האיחוד האירופי. הדברים עוררו זעם בקרב ארגונים יהודים

חוברת אנטישמית שפירסם מצ'ייז גיירטיץ', נציג מטעם מפלגה ימנית פולנית לפרלמנט האירופי, עוררה זעם בקרב ארגונים יהודיים אירופיים ובכירים בפרלמנט. לדברי הפרסום, "תרבויות אירופיות במלחמה", היהודים בנו את הגטאות שלהם בעצמם. "זוהי תרבות שמתוכנתת להתבדלות", אומר גיירטי'ץ, "הם מתבדלים מהסביבה מרצונם, מעדיפים לחיות בנפרד, באפרטהייד מהקהילות השכנות".

החוברת פורסמה בשטרסבורג בשבוע שעבר. נשיא הפרלמנט האירופי, הנס גרט פוטרינג אמר בהודעה שהוא מוטרד מאוד מתוכן החוברת. הוא הבטיח לחקור כיצד קרה שהחוברת פורסמה עם הלוגו של הפרלמנט האירופי.

מצ'ייז גרייטיץ', החבר ב"ליגת המשפחות הפולניות", מפלגה קתולית ימנית, עורר סערה בשנה שעברה כשהגן על מורשתו של הרודן הספרדי פרנקו, לרגל 70 שנה להפיכה הצבאית בספרד. מפלגתו של גיירטיץ' חברה בקואליציה הפולנית והוא אביו של סגן ראש הממשלה ושר החינוך, רומן גיירטיץ'.

הקונגרס היהודי האירופי גינה את פרסום החוברת והודיע שהוא שומר לעצמו את הזכות לתבוע את גיירטיץ' לדין. לדברי הודעת הקונגרס, מהטקסט נודף ריח של שנאה ימי ביניימית וסטריאוטיפיות גזעית בנוסח המאה ה-19. דובר של הנציבות האירופית אמר שהנציבות דוחה כל גילוי של אנטישמיות, גזענות ושנאת זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully