וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל קראדי התפטר

18.2.2007 / 18:09

"אסור להתעלם מדו"ח של ועדה ממשלתית", הסביר המפכ"ל היוצא. "עלי לקחת בחשבון את מחול השדים, ולסיים את תפקידי"

(וידאו: ערוץ 10)

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, הודיע על התפטרותו במסיבת עיתונאים שכינס הערב במטה הארצי בירושלים, בעקבות פרסום מסקנות ועדת זיילר.

קראדי אמר כי החליט על התפטרותו לאחר התלבטות רבה. "ללא קשר להסתייגותי מחלקים בדו"ח הוועדה, אני חושב שאסור לנו להתעלם מדו"ח של ועדת בדיקה ממשלתית", אמר. "עלי לקחת בחשבון את מחול השדים שהמשטרה עלולה להיקלע אליו בתקופה הקרובה. לכן, מתוך הרצון להראות דוגמא אישית, החלטתי לסיים את תפקידי כמפכ"ל משטרת ישראל".

הוא הודיע כי את המועד לסיום תפקידו תקבע הממשלה, וכי הוא ימשיך לתפקד כמפכ"ל עד שימצא לו מחליף.

קראדי התעכב על הפרק בדו"ח זיילר שקבע כי מינויו לא היה פוליטי, ואמר כי הטענות הללו היו מופרכות ופגעו בשמו הטוב יותר מהכל. "ביקשתי מהוועדה לחקור את הטענות הללו, למרות שלא היו כלולות במינוי", אמר. "הוועדה חקרה אותן ומצאה כי אין כל הוכחות או ידיעות על מינוי פוליטי".

"המשטרה מתפקדת היטב למרות האילוצים הקשים"

קראדי התחייב בנאומו כי כל השינויים הארגוניים והניהוליים להם קראה הוועדה, הדרושים כדי לשפר את עבודת המשטרה, יבוצעו בעתיד הקרוב. אולם, לדבריו, המהפכה האמיתית שיש לערוך במשטרה היא הגדלת תקציבה פי שניים והעלאת משכורות השוטרים. "משטרת ישראל עובדת תחת אילוצים בלתי אפשריים שאין להם אח ורע בעולם" אמר.

מנגד, הדגיש קראדי כי המשטרה מתפקדת היטב למרות האילוצים הקשים בהם היא עובדת. "זו אותה משטרה שהגנה על האזרחים בתקופת הפיגועים, ביצעה את ההתנתקות בנחישות ורגישות וסייעה לתושבי הצפון בזמן מלחמת לבנון השניה", אמר.

לטענתו, אותם שוטרים "נפלאים" נפגעים בתקופה האחרונה מ"גורמים זרים", שניסו לעשות שימוש לא ראוי בוועדה. "אני פה ל-28 אלף שוטרים שנפגעים מאנשים שעשו מהוועדה קרדום לחפור בו".

(פרסום ראשון: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully