וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' ישראלי: המוסלמים מסוכנים לאוסטרליה

שי אילן

18.2.2007 / 16:37

הפרופ' רפאל ישראלי מהאוניברסיטה העברית אמר שליבשת נשקפת סכנה מן המיעוט המוסלמי, וקרא להגביל מכסות ההגירה

פרופסור רפאל ישראלי, מזרחן מן האוניברסיטה העברית המבקר באוסטרליה, זכה השבוע לגינויים חריפים מכל הקשת הפוליטית. ישראלי אמר בראיון לעיתון "אוסטרליאן ג'ואיש ניוז" שליבשת נשקפת סכנה מצד המיעוט המוסלמי החי בה. הוא קרא לנקוט "מדיניות מניעתית", כלומר - הטלת מגבלות על מספר המהגרים, כדי לא לאפשר הצפת היבשת במהגרים מאינדונזיה.

לטענת ישראלי, כאשר מספר המוסלמים החיים במדינה מערבית מגיע למסה קריטית - דוגמת [[צרפת]], שהמוסלמים מהווים 10 אחוז מאוכלוסייתה - צפויות במדינה מהומות כמו אלה שהיו בצרפת בשנה שעברה.

גופים רבים, ביניהם ארגונים יהודיים, מיהרו לגנות את דבריו של ישראלי. המועצה היהודית ליחסי ישראל-אוסטרליה ביטלה את תוכניותיה לתת חסות להרצאותיו של המזרחן. יו"ר המועצה, ד"ר קולין רובינשטיין אמר שדבריו של ישראלי, לפיהם הקהילה המוסלמית כולה מהווה איום, מדאיגים מאוד.

ראש ועד הארגונים היהודיים בניו סאות' וולס, ויק אלהדף אמר שהקהילה היהודית אינה מאמינה במכסות על בסיס גזעי או אתני ושדבריו של ישראלי "מפריעים באופן קיצוני". באוסטרליה נערכים מאמצים מאז השנה שעברה לפייס בין הקהילות הדתיות השונות, אחרי המהומות בשנה שעברה בקרונולה.

רפאל ישראלי הגיע לאוסטרליה כמרצה אורח במכון "שלום" שבסידני, שם הוא מתכוון להעביר קורס שכותרתו: "להבין את האיסלאם". המכון בו הוא מתארח סירב להסיר ממנו את התמיכה וטען שזכותו של ישראלי לפרסם את הבחנותיו בלי להפוך לכלי משחק פוליטי.

ישראלי אמר לעיתון "סידני מורנינג הראלד" שדבריו לא הובנו. לדבריו, כשמיעוט מוסלמי מגיע לאחוז מסוים יש בעיות, וזה חוק כללי. "אם זה תקף בכל מקום, זה תקף גם באוסטרליה", אמר ישראלי.

זו אינה ההתבטאות הגזענית היחידה של אנשי ציבור ישראלים בשנה האחרונה. לפני כמה חודשים אמר שגריר ישראל באוסטרליה נפתלי תמיר שישראל ואוסטרליה הן אחיות משום ש"עורנו לא צהוב ועינינו אינן מלוכסנות". בעקבות הדברים ננזף תמיר ומשרד החוץ הודיע שיחליפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully