וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לחסל את מנהל מקרקעי ישראל

18.2.2007 / 16:14

יו"ר האופוזיציה קרא לאנשי עסקים בכירים להתייצב נגד "הגוף הזה, ששולט על 93% מהקרקעות" ונגד המונופולים הממשלתיים

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו (ליכוד) הופיע היום בפני בכירי עולם העסקים בישראל, וביקש מהם את תמיכתם במועמדתו לראשות הממשלה. נתניהו אמר לפורום העסקי של אוניברסיטת בר אילן כי השחיתות, שמקורה בממשלה, מעוותת את התחרות במשק, וכי הוא מעוניין לבצע רפורמות מרחיקות לכת אם יבחר לראשות הממשלה.

לדבריו, התנאי הראשון להתפתחות של מדינה היא התייצבות מול המונופולים הממשלתיים, שהסממן החריף ביותר שלהם בארץ הוא מנהל מקרקעי ישראל. "ההזדמנות הגדולה ביותר היא בנדל"ן, והשיתוק של המשק הישראלי בנדל"ן הוא מדהים", אמר. "הגוף הזה שנקרא מינהל מקרקעי ישראל שולט על 93 אחוז מהקרקעות. זהו דבר בלתי נסבל המייצר כמובן שחיתות. יש לחסל את הדבר האבסורדי הזה שלא קיים בשום מדינה אחרת. זה עניין של חקיקה שייקח לא יותר משלושה חודשים."

"הרפורמות מחכות"

הוא פנה אל המשתתפים בבקשת תמיכה, ואמר כי "יש רפורמות אחרות שעדיין מחכות לנו, אני לא יכול לעשות את זה לבד. אני צריך את התמיכה שלכם להגיע לראשות הממשלה".

הוא הוסיף כי הדבר היחיד שעומד בדרכו הוא הטענה שהצמיחה איננה מחלחלת לשכבות העניות. "עובדתית הצמיחה מחלחלת. כשאתה בודק מה קורה לשני העשירונים התחתונים לאורך השנים, ככל שהכלכלה צומחת כך ההכנסה של העשירונים התחתונים צומחת", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully