וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל המכרז הישיר הולך לכלא בשל הטעיית צרכנים

רוני לינדר-גנץ

18.2.2007 / 14:15

בית המשפט דחה את ערעורו של רפאל כהן והוא ירצה 3 חודשי מאסר. זוהי הפעם הראשונה שבה אדם נכנס לכלא בגין עבירה זו

מנכ"ל המכרז הישיר, רפאל כהן, הולך לכלא: ביום חמישי האחרון נדחה ערעורו על עונש המאסר בפועל שהוטל עליו לפני כשנה וחצי בגין הטעיית צרכנים באינטרנט. בית המשפט המחוזי החליט להותיר את העונש על כנו - שלושה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי. זוהי הפעם הראשונה שבה אדם נכנס לכלא בגין עבירות מסוג זה.

חברת המכרז הישיר ומנהלה רפאל כהן עסקו בשנים 2003-2002 במכירת מוצרי צריכה לצרכנים באמצעות אתר האינטרנט, בשיטת המכרזים, ובאמצעות חיוב כרטיסי אשראי (מכר מרחוק). לדברי משרד התמ"ת, חלק מהמכרזים היו מכרזי סרק ולמעלה מ-60 צרכנים התלוננו במשרד על אי קבלתו של המוצר ואי אספקתו לאחר ששילמו את תמורתו. גם בארגוני הצרכנים התקבלו באותה תקופה תלונות רבות זהות.

עו"ד טלי קינן, תובעת מטעם התמ"ת, הגישה כתב אישום נגד החברה ומנהלה על הטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות ובעבירות על חוק הגנת הצרכן. לטענתה, הפגיעה בצרכנים באמצעות מכירה באינטרנט והתופעה שחברות כמו המכרז הישיר מפרסמות ומבטיחות באתר שלהם לספק מוצר, גובות תשלום על ידי חיוב כרטיס האשראי של הצרכן ולא מספקות לו את המוצר - הפכה ל"מכת מדינה".

עוד הדגישה קינן את הצורך להטיל עונש מרתיע של מאסר בפועל בגין העבירות על מנת למנוע את הסכנה ליציבות חיי המסחר עד כדי ערעורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully