וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשליש מהמעסיקים חיסנו עובדיהם נגד שפעת

עינב בן יהודה

18.2.2007 / 10:56

כך עולה מבדיקה שערכה התאחדות התעשיינים. הנתונים מתייחסים למעסיקים הגדולים המעסיקים יותר מ-300 עובדים

כ-31% מהמעסיקים הגדולים (המעסיקים יותר מ-300 עובדים כל אחד) נערכו החורף למחלת השפעת וחיסנו את עובדיהם, כך עולה מסקר של התאחדות התעשיינים שנערך בקרב עשרות מפעלים בהם מעוסקים כ-16 אלף עובדים. בקרב המעסיקים הקטנים והבינונים פחות מ-1% חיסנו את העובדים.

עוד מתברר מהסקר כי בכמחצית ממפעלי התעשייה נעדרו החורף כ-5% מהעובדים בשל מחלת השפעת או בשל תחלואי חורף אחרים. בכ-26% מהמפעלים נעדרו החורף בין 6% ל-10% מהעובדים בשל מחלת השפעת, בכ-15% מהמפעלים נעדרו בין 11% ל-20% מהעובדים ובכ-9% מהמפעלים נעדרו החורף יותר מ-20% מהעובדים בשל מחלת השפעת ותחלואי החורף.

בהתאחדות התעשיינים מציינים כי ב-53% מהמפעלים נמשכה ההיעדרות העובדים בשל מחלת השפעת בין 7-4 ימים, וב-47% מהמפעלים נמשכה היעדרות העובדים בין 3-1 ימים. כן עולה ממשאל התאחדות התעשיינים, כי ב-61% מהמפעלים נעדרו עובדים בשל מחלה של אחד מבני המשפחה (בעיקר ילדים). משך ההיעדרות הממוצע במקרים אלו עמד על 2-3 ימים.

למרות ההיעדרויות, דיווחו 86% מהמפעלים כי לא נגרמו להם עיכובים והעבודה התנהלה כסידרה, 10% מהמפעלים דיווחו על תקלות ועיכובים בקווי יצור ו-4% דיווחו כי ההעדרויות בשל השפעת גרמו לעיכובים באספקת משלוחים ליצוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully