וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדם כקראדי לא יכול לעמוד בראש משטרה"

18.2.2007 / 13:41

דו"ח ועדת זיילר באשר להתנהלות המשטרה בפרשת האחים פריניאן, כולל ביקורת קשה על המפכ"ל. דיכטר יודיע על החלטתו בערב

יו"ר הוועדה לבדיקת התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת האחים פריניאן, השופט בדימוס ורדי זיילר, ממליץ לבטל את מינויו של משה קראדי למפכ"ל המשטרה, וזאת "כדי להבליט נורמה חדה, שלפיה מי שפעל כפי שפעל קראדי, לא יוכל להמשיך בתפקידו כמפכ"ל".

השופט זיילר המליץ, כי על מועד סיום תפקידו של קראדי יחליט השר לביטחון פנים אבי דיכטר "תוך התחשבות בזמן הקצר יחסית שנותר עד לסיום המינוי". חברי הוועדה האחרים, עוזי ברגר ונורית שניט, סברו כי אפשר להסתפק בהמלצה שלא להאריך את מינויו של קראדי לאחר תום תקפות המינוי הנוכחית, באוגוסט הקרוב.

במסיבת עיתונאים שערך היום בצהריים אמר זיילר כי "אדם כמו קראדי אינו יכול לעמוד בראש המשטרה". הוא ביקר קשות את התנהלות קראדי במינוי ניצב משנה יורם לוי למפקד הימ"ר, ואף אמר כי המפכ"ל לא אמר אמת לקציני המשטרה הבכירים בפרשת בדיקת הפוליגרף של נצ"מ לוי.

"יורם לוי נפגש עם עבריינים"

במסיבת עיתונאים שכינס השופט בדימוס זיילר הבוקר הוא העביר ביקורת קשה על ניצב משנה יורם לוי, אז הממונה על חקירת האחים פריניאן. לדבריו, פרשת האחים פריניאן והקשר שלהם עם המשטרה למעשה לא נחקרה. "היו נתונים וידיעות על כבר מהרגע הראשון על האחים פריניאן והם לא נחקרו". גם חשדות מאוחרים יותר לפיהם נצ"מ לוי קיבל שוחד מהאחים פריניאן לא נחקרו.

בנוסף, זיילר האשים את נצ"מ לוי כי לא שמר על נהלי הפעלת מקורות, מה שהביא לתוצאה "אבסורדית". "ישנו הכרח למפגש קבוע ולגיטימי בין שומרי החוק לבין מפריו לשם איסוף אינפורמציה", אמר. "וכדי למנוע לחץ יש כללים במשטרה מי רשאי ומה רשאי". אולם, נצ"מ לוי נפגש לאורך שנים עם עבריינים בביתו, "בנסיבות משפחתיות וחבריות", כדי לאסוף מהם מודיעין, בניגוד מוחלט להוראות.

הבעיה העיקרית במשטרה, לדברי השופט בדימוס זיילר, היא חוסר המימוש של נורמות ונהלים, והחוסר בנקודות ביקורת פנימית. "המצווה הכי חשובה היא'"יהה אדם מפחד תמיד'. האנשים שבתוך המשטרה לא מפחדים מכלום", אמר בתום דבריו.

דיכטר קיבל לידיו את דו"ח הוועדה

כתבי הארץ יובל יועז ויהונתן ליס:

השר דיכטר קיבל לידיו היום לפני הצהריים את דו"ח הוועדה. דיכטר יזמן הערב ללשכתו את סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, יציג לניצבים את החלטותיו, ולאחר מכן, בשעה 19:30, יציג את החלטותיו במסיבת עיתונאים.

בכירים במשטרה טענו בימים האחרונים, כי דיכטר מפגין זלזול כלפי צמרת המשטרה, ולכן הסיכוי שיבחר במישהו מבין הניצבים המכהנים הוא נמוך. בין המועמדים לתפקיד מבין שורות המשטרה סגן המפכל ניצב בני קניאק, מפקד מחוז מרכז ניצב דודי כהן, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד צור. כן הוזכר שמו של נציב שירות בתי הסוהר יעקב גנות שזוכה להערכה רבה מצדו של דיכטר, אך לרעת מועמדותו נזקף גילו המתקדם והעובדה שהוא על סף פרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully