וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל ומפגינים נפצעו בהפגנה בבילעין

16.2.2007 / 22:44

בהפגנה נגד גדר ההפרדה נפצעו כ-10 מפגינים וחייל צה"ל. המפגינים טוענים לאלימות מופרזת, בצה"ל מכחישים את הטענה

טענות קשות על אלימות מוגזמת של חיילי צה"ל בהפגנה נגד גדר ההפרדה של כ-100 ישראלים, זרים ופלסטינים בכפר בילעין ממערב לרמאללה. לטענת המפגינים, הם הוכו על ידי חיילי צה"ל, שאף הפרו, על פי הדיווח, הוראות פתיחה באש. בדובר צה"ל מכחישים את הטענות. במהלך המהומות, חייל אחד נפצע באורח קל מיידוי אבנים של המפגינים, וכן בקבוק תבערה הושלך בידי המפגינים לעבר כוח מג"ב.

כמדי יום שישי הגיעו כמפגינים לאזור גדר ההפרדה בכפר, ומחו על הקמתה. כוח צה"ל שהגיע למקום ניסה לפזר את ההפגנה ובמקום פרצו עימותים בין המפגינים לחיילים, במהלכם נפצעו, לטענת המפגינים, כעשרה בני אדם. אחד המפגינים נפצע בראשו, ופונה לבית חולים לקבלת טיפול. בדובר צה"ל טענו כי אותו מפגין נפצע כתוצאה מנפילה על סלעים.

מדובר צה"ל נמסר כי "המפגינים הפרו צו שטח צבאי סגור, וביצעו הפרות סדר במהלך הפגנתם. החיילים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כגון ירי כדורי גומי וגז מדמיע. המפגינים ניסו לעורר פרובוקציה, התיישבו על האדמה וסירבו לזוז. במהלך הפינוי קפץ אחד המפגינים הישראלים, נפל על הסלעים וכתוצאה מכך נפצע בראשו".

אחד הפצועים אמר בשיחה עם וואלה! חדשות ש"הדבר הנכון היחיד בדיווח של צה"ל הוא שאכן ישבנו. הפציעות נגרמו כתוצאה ממכות של חיילי צה"ל עם אלות. החיילים השתמשו ברימוני הלם ממתכת כאגרופנים, וכנראה שכתוצאה מזה נפגעתי בראשי". לדברי המפגין, "אם צה"ל קורא לישיבה פסיבית פרובוקציה - אני לא יודע איך להגיב לכזה דבר. היינו פסיביים לגמרי".

הוא הוסיף שבסך הכל נפגעו כעשרה מפגינים, כמחציתם ישראלים ומחציתם השני הפלסטינים, כתוצאה מחבטות החיילים באמצעות אלות בראשם, בידיהם, ברגליה ובגופם. בנוסף, טען המפגין כי החיילים הפרו הוראות פתיחה באש, הקובעות כי יש לירות את מטולי הגז המדמיע לאוויר. לטענתו, החיילים ירו את המטולים בצורה ישירה לתוך קהל המפגינים בכוונה תחילה, וכתוצאה מפגיעת מטולי המתכת במפגינים נפצעו שני בני אדם, אחד בבטנו ואחד ברגלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully