וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אסף רותם

15.2.2007 / 23:21

מדד הדאו ג'ונס שוב הגיע לשיא. נס זינקה ב-7% לאחר הדו"חות הסבירים, למרות החשש מפני תוצאות רעות

בתום יומיים של עליות שערים חדות, המשיכה גם היום המגמה החיובית בוול סטריט, אם כי באופן מתון יותר. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.2% והתייצב על שיא חדש - 12,765 נקודות בעוד שמדד נאסד"ק הוסיף כ-0.35% ל-2,497 נקודות.

על המסחר השפיעו לטובה דבריו של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי: "כלכלת ארה"ב חזקה ממה שאנו חושבים - עלינו לרסן את לחצי האינפלציה על מנת לשמר על קצב צמיחה". מנגד, השפיעו לרעה מספר נתוני מקרו שפורסמו לפני פתיחת המסחר, ובראשם נתוני הייצור התעשייתי בארה"ב.

מדד הייצור התעשייתי בארה"ב בינואר הצביע על ירידה של 0.5% לעומת הצפי לירידה של כ-0.1% ולאחר עלייה של 0.4% בדצמבר. מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עלה בשבוע שעבר ל-357 אלף לעומת ציפיות ל-313 אלף תביעות בלבד. מחר ייחשפו בארה"ב גם נתוני התחלות הבנייה ומדד המחירים ליצרן (מדד המחירים הסיטוניים).

אתמול זינקו בורסות וול סטריט בעקבות הגישה המרוככת שנקט בן ברננקי כלפי סיכוני האינפלציה. בעדותו בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, הסביר ברננקי לסנאטורים כי ירידת מחירי האנרגיה והסחורות צפויה להביא להתמתנות האינפלציה בארה"ב. הוא אומנם לא שלל לחלוטין העלאה אפשרית נוספת של הריבית, אולם הטון המרוכך שהפגין העיד כי הסבירות לכך נמוכה למדי.

בקרב הישראליות התממשה טבע טבע בכ-1.5% ל-37.4 דולר לאחר טיפוס דו-יומי של 7.3% בתגובה לתחזיות הצמיחה האופטימיות לשנים הקרובות שחשפה החברה בעת פרסום התוצאות השנתיות ל-2006. בסיטי (לשעבר סיטיגרופ) הותירו המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 46 דולר.

פאנדטק איבדה 2.2% נוספים ל-12.7 דולר לאחר שנפלה אתמול בכ-7%. בית ההשקעות פריס בייקר ווטס עידכן אתמול את ההמלצה למניה ל"נייטרלי" מ"קנייה". היום הצטרפו אליו גם האנליסטים מ-CIBC והורידו את ההמלצה לפאנדטק ל"תשואה ענפית" מ"תשואת יתר" לאחר שהמניה זינקה ביותר מ-40% בתוך פחות מחמישה חודשים. באוסקר גרוס דווקא ראו אפשרות לעליות נוספות במניה והעלו לה את מחיר היעד מ-13.5 דולר ל-16 דולר בתוספת המלצת "קנייה".

חברת שירותי המחשוב נס טכנולוגיות סיכמה את הרבעון הרביעי עם צמיחה של 25% בהכנסות ל-131.5 מיליון דולר ועם רווח נקי של 9.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי. התחזית של נס לרבעון הראשון כוללת הכנסות של 129-123 מיליון דולר לעומת תחזיות השוק המוקדמות להכנסות של 129 מיליון דולר, כך שהאנליסטים עשויים כעת להנמיך את ציפיותיהם המוקדמות. עם זאת, לאחר החלפת המנכ"לים בתקופה האחרונה, היה חשש לדו"חות גרועים הרבה יותר. נס הגיבה לפיכך דווקא בזינוק של 7.3% ל-14.2 דולר.

סינרון המייצרת מכשור לטיפולים רפואיים ואסתטיים, חשפה תוצאות כספיות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי של 2006. סינרון דיווחה, כי הכנסותיה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-35 מיליון דולר. הכנסות אלו משקפות גידול של 14% לעומת הרבעון שקדם לו וצמיחה של 48% בהשוואה לרבעון הרביעי ב-2005.

סינרון גם פירסמה תחזית ראשונה ל-2007. החברה צופה צמיחה של 20% בהכנסות ל-140 מיליון דולר - גבוה מהתחזיות בשוק להכנסות של 137.1 מיליון דולר. למרות זאת, איבדה סינרון כ-2.6% ל-25.8 דולר, בין השאר לאחר שבבית ההשקעות תומס וייזל אמרו כי היא מתומחרת באופן מלא.

עוד בלטה הערב מניית אלוט אשר זינקה בכ-6.5% ל-9.9 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully