וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 73 חברי "האחים המוסלמים" נעצרו

יוני מנדל

15.2.2007 / 20:52

בפעולה נרחבת עצרה מצרים 73 חברים ב"אחים המוסלמים" בלילה אחד. האם מובארק יצליח להשתיק את קולות ההתנגדות?

במבצע רחב היקף פשטו הלילה כוחות הביטחון המצרים על מספר מעוזים של ארגון "האחים המוסלמים" במצרים, בתשעה מחוזות שונים. במהלך המבצע, בו לקחו חלק אנשי ביטחון גלויים וסמויים, נעצרו 73 פעילים בארגון.

עם זאת, המחאה של האחים במצרים נשמעת. בכיר "האחים המוסלמים" עיסאם אלעריאן אמר בראיון לאלג'זירה, כי חלק מהעצורים הם חברי מועצת העם המצרית לשעבר, וכי בכירים דתיים במועצות הדתיות במצרים נעצרו גם הם. הוא תיאר את המעצרים כ"פגיעה אנוש בחירות התושבים", וטען שמדובר ב"פרובוקציה שנועדה להוציא את ארגון האחים משלוותו".

האחים והמשטר: סכסוך עקוב מדם

גל המעצרים של הלילה מצטרף לשורה של מעצרים שבוצעו לאחרונה. בשבוע שעבר עצרו כוחות הביטחון המצרים כ-40 חברים נוספים מארגון "האחים המוסלמים", בעת מחאה אלימה נגד עבודות השיקום הישראליות בשער המוגרבים. כמו כן, בשבוע שעבר, הוארך מעצרם של 29 פעילים נוספים ב"אחים המוסלמים" שנעצרו חודש קודם לכן.

יצויין כי למאבקים בין המשטר המצרי לבין התנועה הדתית של "האחים המוסלמים", יש היסטוריה ארוכה של אלימות. העובדה כי קהיר היא משכנה של האוניברסיטה הדתית המרכזית בעולם הערבי, אל-אזהר, ומנגד, מדינה חילונית שרואה עצמה כמנהיגת העולם הערבי, גרמה בעבר לסיכסוכים אידיאולוגים, פוליטים ואלימים רבים בין המשטר לתנועה.

כזכור, שיאו של הסכסוך היה בגל המעצרים שביצע הנשיא לשעבר אנואר סאדאת, ושהוביל לרציחתו על ידי צעיר מהתנועה האיסלמית. הרוצח, ח'אלד אל-איסלמבולי אמר לאחר מכן, "אני רצחתי את פרעה", ובכך הביע את זעמו על מצרים החילונית וחסרת אמונה באל אחד, כפי שאופיינו ימי הפרעונים ופרעה, להבדיל ממצרים הדתית הפוסט-פרעונית, אותה מייחסים "האחים המוסלמים" לעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully