וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דאו טיפס לשיא

עומרי כהן

14.2.2007 / 23:24

העליה במדד החלה מיד לאחר נאום יו"ר הבנק הפדרלי. נאסד"ק הוסיף 1.2%. טבע עלתה כ-3% והשלימה זינוק של כ-7% ביומיים

פעמיים בשנה עולה יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי לגבעת הקפיטול, להעיד בפני ועדות הקונגרס על מצב הכלכלה בארה"ב. היום, בעדות הראשונה ל-2007 בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, המשיך היו"ר הנוכחי בן ברננקי, בגישה המרוככת שלו כלפי סיכוני האינפלציה, בה נקט גם בעת ההחלטה האחרונה על גובה הריבית בארה"ב.

ברננקי הסביר לסנאטורים כי ירידת מחירי האנרגיה והסחורות צפויה להביא להתמתנות האינפלציה בארה"ב, וליותר מזה אפילו משקיעי וול סטריט לא ציפו. בתוך דקות התחזק המומנטום החיובי בשוק ועליות קלות במדדים הפכו לעליות חזקות הרבה יותר. את המסחר סיים מדד נאסד"ק בעלייה של 1.2% ל-2,488 נקודות והתקרב לשיא של שש שנים. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.7% לשיא חדש של 12,741 נקודות ואילו מדד S&P 500 התחזק ב-0.8% לרמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2000 - 1,455 נקודות.


בימים חמישי עד שני ספג מדד S&P 500 ירידה של 1.2% בשל התבטאויות כמה מבכירי הבנק הפדרלי על סיכוני האינפלציה ועל האפשרות להעלאות ריבית נוספות בשל כך. ברננקי מצדו, לא שלל לחלוטין העלאה אפשרית נוספת של הריבית, אולם הטון המרוכך שהפגין העיד כי הסבירות לכך נמוכה למדי.

"הלחצים האינפלציוניים מתחילים להצטמצם", אמר ברננקי והוסיף כי ישנם סימנים ליציבות בשוק הדיור, על אף שהחולשה במגזר עשויה עדיין לפגוע בכלכלה האמריקאית ברבעונים הקרובים. מחר צפוי ברננקי לנאום גם בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים ובוול סטריט ימשיכו לעקוב אחר דבריו באדיקות.

עוד קודם לכן פורסם בארה"ב, כי המכירות הקמעוניות במדינה נותרו כפי שהיו בחודש שעבר, לעומת תחזיות מוקדמות של כלכלנים בשוק לעלייה של 0.3% במכירות. עם זאת, בנטרול מכירות כלי הרכב, גדלו המכירות הקמעוניות ב-0.3% - בהתאם לתחזיות.

גם בקרב המניות הישראליות הבכירות בארה"ב שלטה היום המגמה החיובית. טבע הוסיפה עוד 2.7% ל-38 דולר, לאחר שעלתה אתמול ב-4.5% בתגובה לתחזיות צמיחה אופטימיות לשנים הקרובות. בליהמן ברדרס הותירו לטבע המלצת "משקל יתר" בתגובה לתחזיות והעלו את מחיר היעד למניה ל-44 דולר. בסיטי (לשעבר סיטיגרופ) הותירו המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 46 דולר, והעריכו כי המניה עדיין נסחרת בחסר, למרות טיפוס של כמעט 20% מתחילת 2007.

ריטליקס המשיכה את המומנטום החיובי מהמסחר בתל אביב והוסיפה 7% ל-20 דולר, בתגובה לשמועות לפיהן היא עשויה להירכש בידי וריפון האמריקאית, או לחילופין לדווח בקרוב על עסקה משמעותית עבורה.

חברת התוכנה הקטנה טופ אימאג’, הצטרפה אף היא למעגל המדווחות, כאשר חשפה צמיחה של 17% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-5.5 מיליון דולר, אולם גם רווחיות זעומה של 160 אלף דולר. טופ אימג', שזינקה ב-24% מאז יולי, עלתה היום ב-0.3% ל-3.85 דולרים.

פאנדטק, המתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה לסליקה ולעיבוד אוטומטי של תשלומים עבור המגזר הבנקאי, חתמה את הרבעון הרביעי עם תוצאות טובות מהצפוי, שכללו צמיחה של 17% בהכנסות של 23.1 מיליון דולר. אולם לאחר זינוק של יותר מ-40% בתוך פחות מחמישה חודשים, חתך בית ההשקעות פריס בייקר ווטס את ההמלצה למניה ל"נייטרלי", מ"קנייה", ופאנדטק הגיבה בירידה של 6.8% ל-13 דולר.

דו"חות טובים של חברת התוכנה קומטאץ’, הסבירו זינוק של 120% במניה מיולי האחרון. קומטאץ' סיימה אמנם את הרבעון עם הפסד נקי סמלי של 190 אלף דולר, אולם העריכה כי תסיים את שנת 2007 ברווח, לראשונה מאז הנפקת החברה בנאסד"ק ב-1999. לצד האופטימיות, קומטאץ' הזכירה בזהירות כי "בהתבסס על ניסיון העבר, קצב הצמיחה של החברה מרבעון לרבעון מאופיין בתנודתיות וזאת כתוצאה מעונתיות ומעיתוי השקת המוצרים של לקוחותיה". עקב כך, התממשה המניה ב-2.6% ל-1.5 דולר.

יום לאחר שדיווחה על הסכם מסגרת חדש עם כייבל אד וויירלס הבריטית, חשפה היום חברת אלווריון כי ממשלת מחוז קטלוניה בספרד, משתמשת במערכת ה-BreezeMAX האלחוטית מתוצרתה לצורך אספקת שירותי אינטרנט מהיר לכל רחבי המחוז. אלווריון עלתה בעוד 0.9% ל-8.3 דולרים והשלימה טיפוס של כ-20% מאז פרסום תוצאותיה הכספיות בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully