וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרה הפצת הספר על עלילות הדם

15.2.2007 / 0:03

הספר שעוסק בעלילות הדם באירופה עורר ביקורת חריפה ונטען כלפיו שהוא מעודד אניטישמיות. המחבר, פרופ' טואף: דברי סולפו

פרופ' אריאל טואף מאוניברסיטת בר אילן, שפרסם באיטליה ספר על יהודי אירופה ועלילות הדם בימי הביניים, הודיע אתמול כי יעצור את הפצת הספר."לנוכח הפרשנות המסולפת והמעוותת שניתנה לתוכן ספרי ברחבי העולם, ביקשתי אמש מהוצאה לאור של ספרי, לעצור לאלתר את המשך הפצת הספר, על מנת לאפשר לערוך מחדש, בעת הקרובה, את אותם הקטעים בספר שהיו הבסיס לעיוותים שפורסמו" כתב פרופ' טואף.

מאז פרסום הספר, נחשף פרופ' טואף לביקורת חריפה מצד התקשורת, אנשי אקדמיה וגורמים בקהילה היהודית. מבקריו מאשימים אותו כי הוא מצדיק בספרו את עלילות הדם, ומעודד אנטישמיות. ממקום מושבו באיטליה אמר טואף: "נדהמתי מעוצמת הסילופים ומכך שספרי המחקרי הפך כלי בידי גורמים המשתמשים בו לניגוח היהדות והיהודים ולהצדקת עלילות הדם, חלילה".

באוניברסיטת בר-אילן הסתייגו בחריפות מהדברים שהשתמעו מהפרסומים בתקשורת אודות התכנים בספרו של טואף, וקראו לו ללקחת אחריות ולתקן את הנזק שנגרם לאוניברסיטה ולעם היהודי. "אוניברסיטת בר-אילן גינתה תמיד כל ניסיון להצדיק את עלילות הדם הנוראיות כלפי היהודים. ראוי היה שפרופ' אריאל טואף יגלה רגישות וזהירות רבה יותר בדרך טיפולו ופרסומו של הספר", נכתב בהודעת האוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully