וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לרצח חרירי: הפגנת ענק בלבנון

14.2.2007 / 16:37

במלאת שנתיים לרצח ראש הממשלה לשעבר רפיק אל חרירי, חבשו המפגינים כובעים ועליהם הכיתוב "אנחנו מתגעגעים אליך חרירי"

ההפגנה - למרות הפיגוע אתמול

שירות "הארץ":

עשרות אלפי לבנונים השתתפו היום בתהלוכת מחאה רחובות ביירות, במלאת שנתיים לרצח ראש הממשלה לעבר, רפיק אל חרירי. יום לאחר הפיגוע בבכפיא, צפונית מזרחית לביירות, אלפי מפגינים רצו להראות שבניגוד להערכות קודמות, אינם חוששים לצאת לרחובות.

המפגינים החזיקו בדגלי לבנון או בבלונים כחולים, צבעה של הסיעה האנטי סורית של חרירי, שעתה עברה להנהגת בנו סעד. אחרים חבשו כובעי קסקט אדומים ועליהם הכיתוב "אנחנו מתגעגעים אליך".

מפגינה הסבירה ל-BBC, כי הצטרפה למחאה לזכר "ראש הממשלה השהיד, כי אנחנו אוהבים אותו ורוצים ללכת בדרכו. אנחנו רוצים תרבות וחינוך, ולא נשק ורחובות עם מתרסים", אמרה.

המצב בביירות מוגדר כמתוח יום לאחר הפיגוע שבו נהרגו 3 נוסעי מיניבוס ו-18 נפצעו. גדר תיל הוצבה בכיכר השאהידים במרכז העיר כדי לחצוץ בין המפגינים לתומכי חיזבאללה הצרים על בניין הממשלה מאז דצמבר. מצדה השני של גדר התיל, נראתה נוכחות דלה יחסית של תומכי אופוזיציה, רובם אנשי חיזבאללה במחנה האוהלים שבו הם ישנים כבר כחודשיים.

מפגינים רבים התפללו לפי תור לפני קבר חרירי בכיכר. צעירים טיפסו על הפסל בכיכר הקדושים, שהוקם לזכר שאהידים מהתקופה העותמאנית. בשעה 12:55, שעת הפיצוץ הקטלני לפני שנתיים, הכל עמדו לדקת דומייה לצלילי פעמוני הכנסיות. סעד אל חרירי, בנו של הנרצח, ודודתו בהייה התפללו מעל הבימה.

הדוברים נאמו מאחורי מסך זכוכית ממוגן ירי, ובזה אחר זה קראו לאשר את הקמת בית הדין המיוחד שיצר האו"ם לדון את הנאשמים ברצח. אישור בית הדין הוא סלע המחלוקת והגורם למתיחות בין הסיעות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully