וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט האירופי: ארה"ב חטפה חשודים לשטחנו

שי אילן

14.2.2007 / 13:34

מאשים את ממשלות אירופה בהסכמה בשתיקה לטיסות בהן הועברו חשודים בטרור לארצות אירופיות בהן מותרים עינויים

הפרלמנט האירופי פרסם היום דו"ח המסכם שנה של חקירות בדבר טיסות חשאיות של שירותי הביטחון האמריקאים. לדברי הדו"ח, ממשלות אנגליה, גרמניה, איטליה וספרד, בין היתר, העלימו עין מקיומן של טיסות ה- CIA. יעדן של הטיסות היה מדינות בהן עינויים מותרים.

האיחוד האירופי הקים ועדה לבדוק את הטענות בשנה שעברה, בעקבות פרסומים ב"וושינגטון פוסט". מסקנות הדו"ח של הוועדה קובעות שארה"ב בצעה לפחות 1,245 טיסות כאלה בשמי אירופה, מהן כאלה שערכו חניית ביניים בנמלי תעופה אירופיים. בין האישים שהעידו לפני הוועדה גם שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס והממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חווייר סולנה.

הוועדה גינתה במיוחד את שיתוף הפעולה המועט של בריטניה עם החוקרים. אזרח בריטי אחד ושלושה תושבים נחטפו על ידי שירותי הביטחון האמריקאים. שניים מהם עונו, ושניים עדיין מוחזקים במפרץ גוונטאנמו. הדו"ח קובע כי אנשי ביטחון איטלקים השתתפו באופן פעיל בחטיפה של אזרח מצרי.

בשעה זו נמשכת ההצבעה המרתונית על תוכנו של הדו"ח, כולל הצעות רבות לתיקונים. לפרלמנט האירופי אין יכולת לנקוט צעדים חוקיים בהקשר להפרות המצוינות של זכויות אדם והחוק הבין לאומי, אך הוא יכול לפרסם המלצות. בין ההמלצות המוצעות בדו"ח, הטלת סנקציות על המדינות ששתפו פעולה עם הטיסות האמריקאיות, אך לא ברור אם צעד זה יתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully